Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Lek. Piotr Raganowski

Najczęstsze pytania dotyczące tabletek antykoncepcyjnych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nie bo nie

nie sądzę abyś była w ciązy, zrobiłaś tak jak pisało na ulotce wiec powinnaś być zabezpieczona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie tego typu.zaczelam brac tabl anty wiedzac ze z zarganicy przyjezdza moj chlopak ale zapomnialam wziac 10 i 11 a potem juz dalej bralam az do 17stej i wtedy byl stosunek bez zabezpieczenia.czy ta 10ta i 11sta tabl ma znaczenie do zajscia w ciaze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daylette19

Tabletki zawsze biorę o godz. 20. Jednak w piątek(31.05, 7 tabletka) nie wzięłam o 20 tylko po północy ( byłam poza domem i nie brałam ich bo nie widziałam takiej konieczności ) i potem tabletkę z soboty (1.06, 8 t. ) wzięłam normalnie po 20.Krwawienia dostaje zawsze jak biore 1 tabletkę z nowego opakowania i wszystko trwa kilka dni i jest okej, jednak po tym krwawieniu mam plamienia ( znów ) i trwa to nadal. Już jest 7 dzień tego plamienia( 9.06) i jest coraz gorzej (plamienia są z małą ilością krwi). Czy coś jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zażywam prawie rok tabletki antykoncepcyjne Kontracept. Ostatnio byłam na tygodniowym wyjeździe i pod koniec zapomnialam sie w nie zaopatrzyc. 1 dnia (w ktorym juz nie wzielam tabletki) współzyłam z chłopakiem potem wystąpiły krawienia, więc zrobiłam wczesniej niz mialam ta przerwe z odstawienia. Krwawienie trwało 3 dni, 2 dni przerwy i wystąpiło kolejne bardzo obfite..
niekiedy mam bole głowy i brzucha, oslabienie, uczucie zimna
Czy któraś z Was tak miała ? Pierwszy raz mi się zdarzyło podwójne krwawienie z odstawienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jasmi

no to skoro nie wziełaś tylu talbetek to ich skuteczność została zachwiana i mocno spadła. Lepiej zrób test

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie dotyczace brania 'hormonow'.

Otoz jestem mama juz 3 misiecznego synka, bralam juz wczesniej pigulki antykoncepcyjne. Dzis bylam u lekarza i przepisal mi recepte abym znow mogla zaczac je brac tyle ze nie tylko dla ochrony ale tez aby ustabilizowac burze hormonow w moim organizmie oraz bolesne miesiaczki. Nastepny cykl powinien mi sie zaczac jakos po 20stym ale te hormony tak mi szaleje ze najlepiej wzielabym juz dzisiaj. I teraz pytanie, wiem ze jesli je teraz wezme to nie bede chroniona az do konca miesiaczki ktora na pewno sie przesunie ale czy hormony zaczna juz dzialac teraz aby ustabilizowac moj organizm? czy jak w przypadku ochrony nie zaczna az do konca miesiaczki?

Dziekuje za przeczytanie i prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromny zdaniem to możesz wziąć je teraz bo one zaczną działać od razu tylko nie będziesz chroniona. Z ochroną to po 7 dniach powinna już być. Tak więc ja bym je wzieła teraz przez 7 dni bym się zabezpieczała dodatkowo a potem już można bez dodatkowej ochrony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jasmi

Twój okres niekoniecznie wtedy pojawi sie tak jak powinien. może pojawić się w terminie, może pojawić się wcześniej lub póxniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, zaczelam brac znowu tabletki, zaczal mi sie okre i pierwsza tabletke wzielam ok 15.00 - bo tak wrócilam z pracy. postanowilam jednak wieczorem zmienic sobie godzine i wzielam natepna na drugi dzien o 7.00 rano, bo tak jest wygodniej. chchiałam zapytac, czy taka zmiana jakos wpłynie na działanie tabletek? reszte blistra bede juz brała o 7.00.
prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sandal ja przez 4 lata bralam pigulki o roznych porach nigdy o tej samej godzine i po odstawieniu zajelo mi 2 lata aby zajsc w ciaze wiec kilku godzinne opoznienie nie powinno byc problemem :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milki876

Witam, rok temu urodzilam dziecko. podczas karmienia zazywalam tabletki antykoncepcyjne jednoskladnikowe, okres mialam bardzo nieregularny. przestalam brac tabletki w marcu, okres dostalam 15 kwietnia, pozniej 10 maja. Niestety w tym miesiacu jak dotad nie dostalam okresu, dodam ze podczas stosunku stosowalismy prezerwatywy i oraz robilam test ktory wyszedl negatywny. Bardzo prosze o rade,czy mozliwa jest ciaza czy sa ta opoznienia spowodowane zaprzestaniem brania tabletek? z gory dziekuje za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sandal opóźnienie może być do 12 godzin i nie wpłynie to na skuteczność tabletek. Nawet jeśli wziełaś wcześniej tabletkę to nic Ci sie nie stanie. Bądź spokojna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,
Jestem lekko zaniepokojona. Niedawno(5 dni temu) rozpoczęłam stosować doustną antykoncepcję hormonalną(tabletki Naraya). Mam 21 lat, cykle 30- 33 dniowe. To moje pierwsze tabletki antykoncepcyjne stąd masa niepokoju i wątpliwości. Mam nadzieję,że mogę liczyć na Państwa pomoc.
Miesiączkę, a raczej lekkie plamienie dostałam w środę( godz. 2 w nocy), a pierwszą tabletkę przyjęłam tego dnia(środa),ale o godzinie 23.Czy ochrona rozpoczęła się jak od pierwszego dnia przyjmowania tabletek, czy traktować to jako drugi dzień cyklu?
Po 5 dniach stosowania tabletek współżyłam ze swoim partnerem bez dodatkowego zabezpieczenia-czy istnieje prawdopodobieństwo,że zaszłam w ciążę?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc, i z niecierpliwością czekam na odpowiedź,
Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawurka
Sandal opóźnienie może być do 12 godzin i nie wpłynie to na skuteczność tabletek. Nawet jeśli wziełaś wcześniej tabletkę to nic Ci sie nie stanie. Bądź spokojna

dziękuję :)
dostałam pare podobnych odpowiedzi, plus odpowiedz mojego farmaceuty, znacznie mi lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katarzyna.marta
Dzień dobry,
Jestem lekko zaniepokojona. Niedawno(5 dni temu) rozpoczęłam stosować doustną antykoncepcję hormonalną(tabletki Naraya). Mam 21 lat, cykle 30- 33 dniowe. To moje pierwsze tabletki antykoncepcyjne stąd masa niepokoju i wątpliwości. Mam nadzieję,że mogę liczyć na Państwa pomoc.
Miesiączkę, a raczej lekkie plamienie dostałam w środę( godz. 2 w nocy), a pierwszą tabletkę przyjęłam tego dnia(środa),ale o godzinie 23.Czy ochrona rozpoczęła się jak od pierwszego dnia przyjmowania tabletek, czy traktować to jako drugi dzień cyklu?
Po 5 dniach stosowania tabletek współżyłam ze swoim partnerem bez dodatkowego zabezpieczenia-czy istnieje prawdopodobieństwo,że zaszłam w ciążę?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc, i z niecierpliwością czekam na odpowiedź,
Pozdrawiam,

Witam. Jeżeli miesiaczka rozpoczela się o 2 w nocy nalezalo niezwłocznie przyjac tabletkę o tej godzinie lub maksymalnie do 12h później. W momencie przyjęcia przez panią tabletki uplynelo już ponad 12h zatem należy to traktować jako 2 dzień cyklu co zobowiazuje do dodatkowego zabezpieczania się przez 7 kolejnych dni. W tej sytuacji istnieje ryzyko ciązy.
Pozdrawiam


L'amore non ha un senso, L'amore non ha un nome
L'amore bagna gli occhi, L'amore riscalda il cuore
L'amore batte i denti, L'amore non ha ragione
L'amore esiste...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...