Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Lek. Piotr Raganowski

Najczęstsze pytania dotyczące tabletek antykoncepcyjnych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kolopind

Mam pytanie własnie kącze pierwsze opakowanie tabletek antykoncepcyjnych jutro wezmę ostatnią białą tabletkę 24+4 i jeszcze nie mam mieśiaczki miałam plamienia brązowe a od wczoraj takie plamnienia czerwony krew ale tak jak plamienia .... 2 razy wziełam tabletkę 3 godziny pużniej i nie pamiętam abym miała biegunkę tuż po wzięciu tabletki ..przez cały miesiąc byłam senna i zbierało mnie na wymioty ale nie wymiotowalam .. czy to normalne ze nie mam jeszcze miesiaczki ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

białe tabletki to te nieaktywne? placebo? Jeśli to jest Twoje pierwsze opakowanie to możesz nie dostać okresu i to nic złego nie oznacza, albo to plamemienie było zamiast okresu :) Przez pierwsze 2-3 opakowania takie cuda mogą się dziać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Brałam przez 4 miesiące zgodnie z instrukcją i zaleceniami lekarza tabletki antykoncepcyjne (najpierw mercilon , potem madinette), robiłam przerwy i wszystko ok. Jednak postanowiłam je odstawić, gdyż średnio się po nich czułam. Zrobiłam przerwę miesięczną, nie dostałam okresu. Chciałabym jednak znowu zacząc je zażywać. Kiedy mogę zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Orzech laskowy

Teoretycznie możesz je zacząć brać teraz tylko przez bodajże tydziueń musisz się dodatkowo zabezpieczać. Zresztą na ulotce powinno pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zaczelam brac tabletki Maxim i borykam sie z pytaniem co z sexem? Czy moj Partner moze konczyc bez prezerwatywy we mnie czy raczej zabespieczac sie tez?
Prosze kogos o szybka odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aniaa94

Witam serdecznie . Mam pytanie jeśli dostalam miesiaczke o 4rano a wzielam tabletke o 19 to czy powinnam sie jeszcze dodatkowo zabezpieczac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Orzech laskowy

Lena23
Witam zaczelam brac tabletki Maxim i borykam sie z pytaniem co z sexem? Czy moj Partner moze konczyc bez prezerwatywy we mnie czy raczej zabespieczac sie tez?
Prosze kogos o szybka odpowiedz.

a zaczełas brać te tabletki w pierwszy dzień okresu?

Aniaa94
Witam serdecznie . Mam pytanie jeśli dostalam miesiaczke o 4rano a wzielam tabletke o 19 to czy powinnam sie jeszcze dodatkowo zabezpieczac ?

nie nie musisz się dodatkowo zabezpieczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aniaa94

Wydaje mi sie ze powinnam skoro pierwsza tabletke powinno sie zazyc 12godz po dostaniu miesiaczki ;) a u mnie minelo 15godz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Orzech laskowy

ale to nadal był ten sam dzień. Nikt nie kąze przeciez ci brać tabletki o 4 rano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misia 123

Witam,
Zawsze miałam problemy z regularnym okresem (spóźniał się nawet ok 40-50dni się zdarzało
) poszłam w lipcu tego roku do ginekologa i stwierdził że mam tyłozgięcie, że mogą być problemy z zajściem w ciąże i przepisał mi tabletki antykoncepcyjne Cyprodiol na wywołanie okresu z odstawienia, przyjęłam 3paczki tego leku następnie poszłam na usg domaciczne no i wszystko dobrze (oprócz tyłozgięcia) dostałam kolejne dwie paczki Kontraceptu tym razem. Po skończeniu przyjmowania miałam sprawdzić czy okres mi się pojawi normalnie. 24listopada skończyłam przyjmować tabletki okres pojawił się 4dni po tym tak jak zawsze po zakończeniu każdego bistra (było to jeszcze z ostawienia w każdym razie tak myślę bo ostatnią tab. przyjęłam 24 a 27 wieczorem pojawił mi się okres co bardzo mnie zmyliło bo powinien być 28 ale lepiej wcześniej niż wcale). Dnia dzisiejszego powinnam dostać okresu już z miesięczną przerwą od przyjmowania tabletek na jego wywołanie lecz niestety się nie pojawia, zrobiłam test ciążowy akurat dzisiaj mija 14dni od stosunku, z pierwszego siku tak jak zalecane jest na opakowaniu wyszedł negatywnie. Zawsze zabezpieczałam się z chłopakiem prezerwatywą która nigdy nie pękła ani się nie zsunęła.
1). Czy możliwe jest aby organizm jeszcze nie powrócił do normalnego stanu po miesięcznej przerwie od ostatniej tabletki?
2). Czy możliwe jest aby miesiączka spóźniała mi się tak jak przed przyjmowaniem tabletek nawet po 30-50 dni (nic tabletki nie pomogły)?
Serdecznie dziękuję za szczere odpowiedzi,
Pozdrawiam gorąco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czarna Wdowa

obie sytuacje są prawdopodobne.... tabletki nie zawsze poprawiają regularność cykli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość twiti

Misia. Zmień lekarza. tabletki anty na regulowanie cyklu mija się z celem. Krwawienie z odstawienia jest "krwawieniem z odstawienia" a nie miesiączką i nie powinno być traktowane jak miesiączka. Tak naprawdę tabletki nic nie regulują tylko odwlekają problem w czasie. Często się zdarza że kobiety właśnie po odstawieniu tabletek szybko zachodzą w ciążę, albo przez jakiś czas mają regularne miesiączki, ale jest to raczej kwestia przypadku a nie wynik leczenia. Jeśli masz problem z nieregularnymi miesiączkami i z zajściem w ciążę to znajdź lekarza który naprawdę zajmie się problemem a nie tylko udaje że cię leczy. Niech zrobi ci badania, w ogóle sprawdzi czy masz owulacje i co jest przyczyną nieregularności miesiączek, a nie tylko da ci poczucie że wszystko jest ok bo co miesiąc masz krwawienie.

Organizm po tabletkach może się regulować 3 - 6 miesięcy. Szczerze mówiąc ja bym bała się zachodzić w ciąże zaraz po odstawieniu tabletek. Nawet nie dlatego że hormony się stabilizują ale faktem jest że tabletki powodują niedobory witamin w organizmie co nie sprzyja ciąży a dobrze wiem że na uzupełnienie niedoborów w organizmie potrzeba przynajmniej 3 miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misia 123

Witam,
Robiono mi cytologie wykazano, ze wszystko jest dobrze. A jako przyczyne nieregularnych miesiaczek lekarz powiedzial mi ze jestem mloda i tak czesto bywa (mam20lat miesiaczkuje od3kl. podstawowej) i ze wszystko sie unormuje jak dziecko urodze a ja przez najblizsze 4lata dzieci nie chce miec. Okres pojawil sie 29grudnia trawal tyle co zawsze. Jesli teraz sie nie pojawi w styczniu pojde do lekarza znowu, moze tym razem cos mi innego powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misia 123

nawet do czterdziestu paru dni i wtedy dostałam tabletki anty. na jego uregulowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wita serdecznie. Chcąc wykorzystać tabletki Logest z poprzedniego opakowania do końca (zostało 5, ponieważ niegdyś skracałam o tyle blister), omyłkowo zapomniałam jednocześnie skrócić o tyle nowego blistra, skutkiem czego wzięłam 26, a nie 21 tabletek pod rząd, aktualnie jestem w trakcie przerwy (3 dzień przerwy, dziś się zosrientowałam i dziś wystąpiło krwawienie). co powinnam teraz zrobić żeby nie stracić ochrony antykoncepcyjnej? czy ten przedłużony okres brania tabletek wpłynie na nią negatywnie? i czy po takich zawirowaniach, jeśli miałabym zrobić 7-dniową przerwę mogę zacząć brać inne tabletki czy lepiej poczekać? mam na myśli yasminelle. dodam, że Logest'y brałam już od 6 miesięcy. Uprzejmie proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ffdfdfdfdfdfdf

Witam , mam pytanie
Byłam u ginekologa i przepisal mi kontracept , czyli 21+7 i tu moje pytanie...Jezeli 21 dnia zazyje tabletke o 20 to 22 dnia juz nie biore bo zaczyna sie przerwa tak ? I 7 dnia przerwy nie biore tabletki tylko dopiero 8 tak ? :)
Dziekuje za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4-ka

każdą paczkę zaczynasz w taki sam dzień tygodnia, czyli 7 dni przerwy i zaczynasz 8 dnia. Czyli jak zaczęłaś w poniedziałek to nowy miesiąc też zaczynasz w poniedziałek po 4 tygodniach. Oczywiście mówię o książkowej sytuacji gdzie nic nie zapomniałaś albo nie wzięłaś za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paula 88888

Pierwszą tabletką którą powinnam wziąć pierwszego dnia okresu ma być normalna tabletka a nie ta placebo tak? Biorę tabletki pierwszy raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lebiotka

to powinna być tabletka aktywna, tabletki placebo się bierze na koniec opakowania bo w czasie ich przyjmowania powinno wystąpić krwawienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry mam takie pytanie używam plastrów anty. Mam taki mały problem bo przez 3 tygodnie ich nie używałam dlatego że wyjechałam i niestety nie miałam możliwości pojścia do lekarza po recepte...I moje pytanie jest takie Kiedy moge zaczac znów używać plastrów...Prosze o Pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...