Skocz do zawartości
Forum

Jak poradzić sobie psychicznie z poszukiwaniem pracy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opiszę tutaj moją (i podejrzewam, że nie tylko moją, ale wielu młodych osób) sytuację. I proszę o wskazówki - jak poradzić sobie psychicznie z poszukiwaniem pracy i jak poradzić sobie psychicznie z utrzymaniem zdobytej pracy?
Przed weekendem majowym kierownictwo placówki, w której pracuję od kilku miesięcy na podstawie umowy zlecenia zapowiedziało, że ja i kilka innych osób pracujemy tylko do końca maja, bo nie przedłużają nam umów. Więc od 1 czerwca zostanę bez pracy. Wcześniej przez około rok byłam bez pracy - chociaż wytrwale i systematycznie jej szukałam. Mam 25 lat i jestem technikiem administracji. Aby uzupełnić swoje wykształcenie robię aktualnie zaocznie kurs księgowości. No i znowu przyjdzie mi się zmierzyć z szukaniem pracy... i w tym tkwi mój problem. Mieszkam w niewielkim miasteczku, nie ma tu specjalnych perspektyw. I tu pojawia się moje pytanie - jak w małych miejscowościach poszukiwać pracy? Bo na moje składane CV i podania o pracę (bo tu nie funkcjonuje coś takiego jak list motywacyjny) nie ma odzewu. Oczywiście chodziłam osobiście do różnych placówek państwowych, samorządowych, pozarządowych, prywatnych, itp.itd. ale na nic to. Odbyłam wiele rozmów o pracę - z różnymi dyrektorami, kierownikami, przedsiębiorcami - każdy mnie spławiał, nie zatrudniali - nie bo nie. Z wnioskiem o staż też są problemy - mało który pracodawca chce złożyć taki wniosek. Przez około rok byłam bez pracy i źle się to na mnie odbijało...poczuciem, że nie potrafię sobie nic załatwić. W końcu udało mi się na kilka miesięcy dostać pracę na zlecenie, no ale nie będę miała przedłużonej umowy. Więc znowu zostanę na lodzie i będę musiała szukać nowego zajęcia. Tylko jak? Już zaczynam śledzić oferty pracy, poza tym na własną rękę powysyłam swoje papiery w kilka miejsc, postaram się na nowo osobiście spotkać na rozmowie z potencjalnymi pracodawcami - tylko jak sobie z tym