Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Paweł89

Biegunka po antybiotyku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł89

Dzień dobry,
chciałem się zapytać jak długo może trwać biegunka po antybiotyku? Antybiotyk skończyłem tydzień temu a codziennie rano jak chce wstać od razu burczy mi w brzuchu i tak ściska i muszę iść do toalety. Jak się wypróżnię wszystko ustępuję.... do następnego ranka:(
Będę wdzięczny za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Antybiotyki mają to do siebie,że niszczą nie tylko te złe bakterie,ale też te dobre,odpowiedzialne za naturalną florę bakteryjną w żołądku i jelitach.
Biegunka może być spowodowana niewystarczającą ilością dobroczynnych bakterii,które chronią nasz układ pokarmowy.
Dobrym sposobem na uniknięcie przykrych konsekwencji jest przyjmowanie środków osłonowych ze specjalnymi szczepami bakterii. Proponuję udać się do lekarza.


It's who I am and what I feel
My life is automatic
Up in the air, is what I breath
and it is never static.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maghda

Antybiotyk pewnie wyjałowił Co florę jelitową i stąd ta biegunka. Stosuj przez kilka dni probiotyki np Lactoral- powinno pomóc. Staraj się też dobrze nawadniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aniarobak

Witam,
bardzo prosiłabym o odpowiedź.
3 tygodnie temu skończyłam brać antybiotyk Clindamycin 600 lecz ciągle mam biegunki. Dostałam je w trakcie brania antybiotyku mimo brania probiotyków. Probiotyki biorę nadal.
Przez jaki czas mogą trwać takie biegunki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aniarobak

Chciałam jeszcze dodać, że jak położę rękę na brzuchu i trochę przycisnę to czuję takie pulsowanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lilka__anilka

a jakie bierzesz te probiotyki? moze trzeba je zmienic, nie kazde sa rownie skuteczne, niestety... ja zawsze stosuje lactoral i problemow z biegunkami nie mialam, jak dotad:) biore tez lactovaginal, probiotyk ginekologiczny, zeby chronic miejca intymne przed infekcjami, czesto boweim sie zdarzaja po antybiotykach... moze pomysl tez o lekkiej zmianie diety!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Opisana przez Panią biegunka to najprawdopodobniej powikłanie poantybiotykowe. 3 tygodnie to jednak zdecydowanie za długi czas by to zbagatelizować. Zdecydowanie proszę skonsultować się z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej. Warto bowiem wykluczyć ciężkie zapalenie jelita grubego. Do czasu wizyty u lekarza proszę dużo pić (w tym apteczne preparaty wieloelektrolitowe), a do diety włączyć ryż i marchew. Oczywiście proszę też kontynuować stosowanie probiotyku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Trudno jednoznacznie określić ile może trwać biegunka poantybiotykowa. W zależności od pacjenta może być to bowiem zarówno kilka dni jak i kilkanaście. Póki co nie powinien mieć Pan powodów do niepokoju. Gdyby jednak biegunka się nasiliła koniecznie proszę skonsultować się z lekarzem. W ramach aktualnego postępowania sugeruję by dobrze się Pan nawadniał. Proszę także włączyć do diety ryż, marchewkę, jagody, itd.. Warto też zastosować jakiś probiotyk (np. Lakcid czy Lacidofil).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sha sha

polecam Ci gastrolit. To taki proszek o smaku przypominającym ziołową herbatkę. Świetnie uzupełnia elektrolity, ja go brałam jak miałam grypę żołądkową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piterr

A co w przypadku, kiedy antybiotyk nie pozabijał bakterii? tak bywa np w przypadku poszpitalnych biegunek, źle leczonych np. wankomycyną. nawracające biegunki są tego dowodem i powodem za razem, aby wykonać odpowiednie badania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość neonowa

Nie warto brać kolejnego antybiotyku w ciemno, najlepiej sprawdzić JAKA bakteria wywołała biegunkę. Kolejne antybiotyki tylko pogorszą sprawę. Proponuję lekturę o poszpitalnych biegunkach i ich przyczynach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koal23

Dobre pytanie. Miałem z tym styczność i dwa tyg wciskali we mnie metronidazol, aż wyschły mi śluzówki :/ Dopiero zmiana lekarza dała poprawę. Po testach okazało się, że mam Clostridium Difficile i żaden z dotychczasowych anty nie był w stanie tego zwalczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bojka

Słuszna uwaga, ponieważ na bakterię taką jak Clostridium Difficile wankomycyna nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwonas81

witam
bardzo proszę o pomoc moja córka jest na szóstym już z kolei antybiotyku pierwszy miała 27 listopada na zapalenie oskrzeli był to doustny klacid potem następny dożylny był 5 grudnia leżeliśmy w szpitalu na zapalenie płuc augumentin potem po wyjściu był jeszcze doustny a w same święta mieliśmy zastrzyki zinat zastrzyki się skończyły mieliśmy doustny na doleczenie ale nazwy nie pamiętam na początku stycznia trafiłyśmy do szpitala na zapalenie ucha i oskrzeli ze zmianami w płucach i tu był dożylny ale też nazwy nie pamiętam bo ten antybiotyk tylko tak jak mi powiedziano tylko w warunkach szpitalnych się podaje teraz po wyjściu ma baktrim na doleczenie a na drugą dobę po wyjściu wystąpiła biegunka i wymioty i trwa już trzecią dobę (słyszałam też że w szpitalu był rotawirus).i mam pytanie jak leczyć wymioty bo biegunkę już chyba opanowałam ale też bardziej mnie martwi tak długie leczenie antybiotykami czy to może zaszkodzić dziecku (ma 19 miesięcy) czy takiemu dziecku można zrobić jakiś testy bo skąd te infekcje może to alergiczne proszę o pomoc bo lekarze w szpitalu wyleczą zapalenie i puszczają do domu ale przyczyny nie szukają a na moje prośby żeby poszukać może to alergia to udają że nie słyszą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość majaizuzia

Jak najbardziej możesz zrobić test. To po prostu posiew kału w kierunku bakterii i rodzaju zakażenia. Moja córeczka w wieku 3 lat zakażona została w szpitalu bakterią Clostridium Difficile i bez problemu wykonano posiew. Przy nawrotach należy odstawić wszystkie stosowane antybiotyki, ponieważ dochodzi do upośledzenia mikroflory jelit i wycieńczania organizmu. Zapytaj lekarza o CDI i Dificlir.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość victory

Ja byłem na kuracji Dificlirem. Lek zwalczył bakterie raz na zawsze. Polecam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bubumax

Nie, jeszcze nie. Mam nadzieję, że bedzie i będzi ełatwiej pokonać Clostridium Difficile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość memia

Mój brat to ma chyba! Wrócił niedawno ze szpitala po 3 tygodniach i dostał ostrej biegunki. Jak to zbadać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pitufon

A rzekomobłoniaste zapalenie jelita grubego objawia się tylko biegunkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość joannnna

@memia, zaprowadź go na badanie kału i wszystko będzie jasne, bakteria Clostridium Difficile jest w ten sposób wykrywana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość memia

Już mamy badanie, oczywiście okazała sie infekcja Clostridium Difficile, poszliśmy do szpitala pogadać i mur! Nic nie mówią, nic nie robią, zero odpowiedzialnosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...