Depresja lęk natręctwa fobie i inne

Czy leki antydepresyjne mogą powodować problemy z pamięcią?

~m...m

~m...m

Witam, mam wielkie problemy z pamięcią, do tego stopnia, że informacji podanej tego samego dnia mogę już nie pamiętać. Jest to dość uciążliwe w nauce, tym bardziej, że przede mną liceum. Czy może to być spowodowane przez leki antydepresyjne, psychotropowe, neuroleptyki? Ketrel, lamotrix, seronil?

~Onika

~Onika

Ze swojego własnego doświadczenia wiem, że leki działajace na zasadzie 'splaszczania myslenia' i benzodiazepiny (bo z tymi lekami miałam nawet problem przez uzależnienie) jak najbardziej mogą powodować zaburzenia pamięci, tym bardziej jeśli bez kontroli lekarskiej bawimy się ich dawkami bądź mieszamy je z alkoholem, gdzie naprawdę niewielka ilość alkoholu może bardzo namieszać.

etui

etui

Uważam, że jak najbardziej leki psychotropowe mogą wywoływać zaburzenia pamięci i koncentracji. Dużo zależy od dawek i ilości leków np. nie jeden lek, a trzy czyli antydepresant, neuroleptyk nawet w niskiej dawce i stabilizator. Z tych trzech to stabilizator może być tym głównym lekiem z tym skutkiem ubocznym, jeśli neuroleptyk jest w niskiej dawce-nie na schizofrenię- to być może nie zaburza pamięci.

208551 etui Kobieta, 49 lat, Suwałki
alicjakanon

alicjakanon

Zależy jakie leki będziesz zażywać i jakie będą efekty. Oczywiście przy ciężkich psychotropach możesz mieć problemy typu biegunka, bóle głowy przez pierwsze dni, ale potem wszystko powinno wrócić do normy. Jeśli sobie nie radzisz ze sobą to może poszukaj jakiejś terapii i już:)

209924 alicjakanon Kobieta, 37 lat, Kraków