Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Problemy ze snem po nocnej pracy


Gość aleksa29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kilka miesięcy temu podjęłam nowa pracę, a w międzyczasie studiuję też zaocznie, mam prawie 30 lat. Pracuję na 3 zmiany- tydzień na rano, tydzień na popołudnie i tydzień na noc. Niestey zauwazyłam, ze odkad tak pracuję, to zaczęłam mieć jakieś dziwne problemy ze sobą. Często przed snem przychodzą mi jakieś lęki, że nie zasnę, gdyż np. gdy kończę pracę o 6 rano, to o 9 jestem w domu, o 10 kłade się spać i do ok. 19 śpię, po czym nie mogę zasnąć normalnie w nocy. Próbowałam nie spac po nocnej zmianie, ale nie daję rady, praca jest fizyczna, więc jestem przemęczona i padam. Na uczelnię w weekendy często jeżdzę po godzinnym śnie lub bezpośrednio po nocnej zmianie, przy czym zajęcia mam od 8 rano do 20 wieczorem, na wykładach zasypiam. Czuję się jakoś żle przez to psychicznie, często miewam stany depresyjne lub, gdy mam coś w dzień załatwić, a zaśpię, to mam wyrzuty sumienia. Zupełnie, jakby życie mi się rozregulowało. Czy to minie? Czy ktoś z Was tak miał przy pracy zmianowej?

Odnośnik do komentarza

Praca na trzy zmiany, szczególnie praca nocna źle wpływa na nasz organizm, sen jest rozregulowany i może to nieść za sobą problem ze spaniem w przyszłości.
Za długo śpisz po nocce, to normalne ,że w nocy potem nie możesz zasnąć, wystarczy jakbyś spała do 15-16-tej.
Poza tym taka praca i studia zaoczne , to już za duże obciążenie dla organizmu, jak jesteśmy za bardzo zmęczeni ,to też możemy mieć problem ze snem.
Nie powinnaś mieć problemów z zaspaniem, a przez to komfort psychiczny, w dobie telefonów i budzików nie pozwalających na zaspanie.

Zmień pracę na jednozmianową, rozumiem ,że tu więcej zarabiasz, ale szkoda zdrowia.

Szanuj zdanie innych...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.