Skocz do zawartości
Forum

Człowieczy los.


Gość lenonardo

Rekomendowane odpowiedzi

Czuję się blokowany przed tym co daje mi prawdziwe szczęście, udając nawet przed sobą samym, że to co robię daje mi satysfakcję i poczucie spełnienia. Studiuję. Ale nie to co zawsze chciałem (chciałem zostać aktorem, pisarzem), a wylądowałem na kierunku, który poprowadzi mnie na stanowisko w jednym z banków. Pomimo tego, że są to wartościowe nauki i na pewno wielu innych chciało by być na moim miejscu- nie potrafię czerpać z nich radości, bycie na zajęciach, nauka wyznaczonego materiału sprawia mi fizyczny ból. (By nie być źle zrozumianym - lubię się uczyć, ale we własny zakresie, tego co chcę, to co dobrze przyswajam, co mnie interesuje, we własnym toku, na swoich zasadach.) Nienawidzę poczucia bycia czyjąś "marionetką", gdzie każdy mówi mi co mam robić, czego się uczyć, planuje za mnie życie. Czuję smród obcych buciorów depczących moje istnienie. Chcę być wolny, robić to co kocham, co wywołuje u mnie duchowe, ekstatyczne przeżycia, coś co ma w moich oczach wartość. Podróżować, przeżywać, odkrywać, tworzyć szukać ścieżki lub tworzyć własną. Z drugiej strony jestem ograniczany przez rodziców, nie chcę ich zawieść, w zeszłym roku zrezygnowałem ze studiów na Politechnice, poszedłem na kolejne, niestety te również nie spełniają moich oczekiwań - jak mówiłem, chyba nie nadaję się do nauki na czyjąś komendę, na zawołanie. Przecież całą wiedza tego świata jest w ogólnodostępnych książkach, można na własną rękę studiować, nie potrzebujemy opactwa uczelni, którym w obecnych czasach zależy tylko na pieniądzach. Wracając do rodziców, szczerze ich kocham, nie chcę, by się martwili, byli smutni z mojego powodu, ale wiem również że nie zaznają szczęścia jeżeli zobaczą, że nie jestem zadowolony ze swojego życia... A ostatnimi czasami na prawdę nie jestem - nie mogę spać, przez co mam problemy z żołądkiem, męczą mnie stany depresyjne, próbowałem skończyć ze sobą, tak pragnę wyzwolenia.