Forum Żywienie i fitness

Dlaczego tyję?

pinessska

pinessska

witam, bardzo prosze o porade. mam 27 lat, zawsze bylam szczupla osoba. niestety w ciagu roku sporo przytylam i zle sie z tym czuje. szukam powodow tycia, puchniecia. pije duzo wody, napojow gazowanych ani slodyczy nie spozywam bo nie lubie. staram sie byc w ruchu, mimo siedzacej pracy przy biurku. mialam robione badania na tarczyce wszystko jest ok. mam rorbiel na jajniku, aczkowliek lekow nie biore zadnych. czuje sie opuchnieta i ociezala. Czemu tak sie dzieje?

47939 pinessska Kobieta, 33 lata, wroclaw

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Suarez

Suarez

Ta odpowiedź została zatwierdzona przez eksperta

Troche mało napisałaś ale postaram się w miare ci pomóc , powiedzmy że przyczyną jest złe odżywianie , niektóre potrawy mogą mieć nawet 70-80% naszeg zapotrzebowania dziennego , więc najpierw zrób bilans kaloryczny , następnie ułożymy ci diete a na koniec 2-3 razy w tygodniu zaczniesz uprawiać aeroby tzn, bieganie , rower , pływanie itp , jak zrobisz bilnas to napisz jaki masz, napisz czy masz na coś uczulenie czy czegoś nie lubisz jeść ogólnie tak żebym mógł ci pomóc . poniżej masz schemat jak obliczyć swój bilans :

Najpierw musimy znać swoja dokładną wage ( w kg ), by obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie ( kcal ), czyli tyle ile nasz organizm jest w stanie spalić w ciągu dnia:

Mężczyzna:
1) mnożymy wagę x 24h = podstawe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)
2) mnożymy BMR x współczynnik aktywności = twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne!

Kobieta:
1) mnożymy wage x 24h = podstawe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)
2) mnożymy BMR x 0,9 = właściwe BMR dla kobiet
3) właściwe BMR x współczynnik aktywności = twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne!

Współczynniki aktywności:

* bardzo aktywny => 1.4 - 1.5 (Codzienne intensywne ćwiczenia + praca fizyczna przez wiekszą cześć dnia)
* aktywny => 1.3 - 1.4 (Codzienne intensywne ćwiczenia + praca na nogach)
* średni => 1.1 - 1.2 (ćwiczenia 3 razy/tydzień + praca siedząca)
* nisko = 1 (brak ćwiczen + praca siedząca)

jezeli juz masz wyliczone ile kalori poczebujesz to masz wskazowki to ukladania diety

1 gram weglowodanów ma 4 kcal
1 g białka ma 4 kcal
1 g tłuszczy ma 9 kcal

84414 suarez Mężczyzna, 34 lata, Podkarpacie