Forum Żywienie i fitness

Błonnik a zaparcia

Odpowiedzi znajdują się poniżej

belieber96

belieber96

Jeżeli się go przedawkuje to jak najbardziej może nie zwalczać zaparć, a je powodować. Pozdrawiam

127945 belieber96 Kobieta, 23 lata, gdańsk
~kizio

~kizio

ja niestety bardzo się zapchałam błonnikiem ale naprawde spożywałam duże ilości I mało piłam bo miałam nadzieje ze dzieki temu schudne,ale zamiast spadku wagi nabawiłam się zaparć.dopiero mi dicopeg 10g pomógł,bałam sie ze spowoduje on rewolucje bo miałam swiadomosc ze sporo tego sie nagromadziło w jelitach,ale na szczescie zadziałał skutecznie ale bezboleśnie :)

~bonMon

~bonMon

@kizio ja dosłownie strzeliłam sobie takiego samego gola ;/ myslalam ze odkrylam najlepsza metode na odchudzanie z blonnikiem i dodawalam go do wszystkiego. Nawet sosy mialy 2/3 lyzeczki blonnika ;/ a do wszystkiego trzeba podchodzic z umiarem przeciez. Skonczylo sie u mnie niczym innym jak okropnymi zaparciami, ktore zaczely sie powtarzac, wiec poszlam do lekarza.

paulusia176

paulusia176

Jak już błonnik to z umiarem. Ja na przykład 3 razy w tygodniu popijam zaparzony len mielony i nie mam żadnych problemów ani w jedną ani w drugą stronę.

198122 paulusia176 Kobieta, 30 lat, Wielkopolska
~Movea Ekspert

~Movea Ekspert

Błonnik jest cennym składnikiem diety przeciw zaparciom. Jego obecność w jadłospisie często zapobiega kłopotom z wypróżnianiem. Spożywanie produktów błonnikowych może mieć również korzystny wpływ na zdrowie osób z cukrzycą czy podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi. Gdy mówimy o błonniku nie mamy na myśli jednej substancji. Pod względem chemicznym jest on mieszaniną związków o różnorodnej budowie, zaliczanych do wspólnej grupy węglowodanów. Wyróżnia się błonnik: rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie. W skład frakcji rozpuszczalnej w wodzie wchodzą: pektyny, gumy, śluzy, betaglukan oraz inulina, frakcja w wodzie nierozpuszczalna zawiera głównie celulozę, hemicelulozę i ligniny. W zapobieganiu zaparć najważniejszą rolę pełnić będą składniki w wodzie nierozpuszczalne. Mają one zdolność pęcznienia co prowadzi do zwiększenia objętości stolca, poprawiają również perystaltykę jelit regulując w ten sposób kłopoty z wypróżnieniem. Błonnik jest zatem pożądanym składnikiem naszej diety jednak aby skutecznie zwalczał gnębiące nas dolegliwości musi zostać spożyty z duża ilością wody. Wykazano badaniami klinicznymi, że zwiększenie podaży płynu podczas stosowania diety bogatoresztkowej powoduje wzrost ilości wypróżnień w ciągu tygodnia. W skrajnych przypadkach, gdy błonnika spożywamy bardzo dużo w stosunku do ilości przyjmowanych płynów może dojść do uporczywych zaparć a nawet do zaczopowania jelita. Więcej informacji na temat diety w zaparciach można znaleźć na blogu: http://www.movea.pl/blog.

~Marianna45

~Marianna45

Sama wiem jak dużym problemem są kłopoty z zaparciami, ponieważ ciągle coś nam doskwiera i tak naprawdę nie możemy cieszyć się życiem. Ja musiałam radykalnie zmienić sposób odżywiania oraz rozpocząć wspomaganie różnymi dodatkowymi produktami i suplementami, aby wrócić do pełni zdrowia. Dlatego mogę polecić Ci dobry sklep ze zdrową żywnością z którego korzystam już od dłuższego czasu https://sklepagnex.pl/pl/c/Blonnik-Witalny-Oczyszczajacy/65 mają szeroki wybór produktów wspomagających również układ trawienny w odpowiedni sposób za pomocą naturalnych rozwiązań, a one przynoszą oczekiwane rezultaty.

~aneta98

~aneta98

zaparcia są spowodowane tez problemem z jelitami, cos jest ewidentnie nie tak. Ja miałam pamiętam potworne problemy z jelitami, na które pomogła mi intesta, właściwie to tylko dzięki intescie całkowicie pozbyłam sie paskudnego problemu. Dodatkowo piłam tez duże ilości wody.

rozrabiara

rozrabiara

Ostatnio słyszałam że na jelita i ich dolegliwosci dobra jest sól himalajska różowa. Znalazłam ją tu sól himlajska różowa Postanowilam poszperać w internecie i poszukać wiadomości. Okazuje się że ta sól zawiera wiele minerałów a nie zawiera chorku sodu który jest szkodliwy dla naszego zdrowia. Dlatego warto zrezygnować z tradycyjnej soli kuchennej. Która ma zły wpływ na nasze zdrowie w tym na jelita, bo zawiera w swoim składzie duże ilości chemii.

207144 rozrabiara Kobieta, 27 lat, zabrze
~Artur Topolski

~Artur Topolski

Błonnik może spowodować zaparcia pod warunkiem, że się go znacznie przedawkuje. Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana.

~blanka8

~blanka8

Stosując błonnik trzeba pamiętać, żeby pić dużo wody, bo inaczej może powodować zaparcia. Picie dużej ilości płynów przy zaparciach to podstawa. Dobry na zaparcia jest błonnik witalny, ponieważ zawiera babkę jajowatą, która daje śluz, żeby wszystko gładko wydalić.

NH_Ursus

NH_Ursus

Przy spożywaniu niedostatecznej ilości wody błonnik może zadziałać w odwrotny sposób i spowodować zaparcia. Należy wypijać minimum 1,5 litra wody, a przy zwiększonym udziale błonnika w diecie odpowiednio więcej.

222987 nh-ursus Kobieta, 27 lat, Warszawa
~Asterope

~Asterope

Przy zdrowej diecie i piciu odpowiedniej ilości plynów,nie trzeba się wspomagać błonnikiem. Czasem każdemu zdarza się zaparcie, np w podróży i w takich sporadycznych przypadkach u mnie najlepiej sprawdzają się czopki evaqu. Działają po kilku minutach, miejscowo, nie przeczyszczają

NH_Ursus

NH_Ursus

Witam :)
Jeżeli w diecie jest dużo błonnika, a mało wody to może powodować zaparcia lub jeżeli jest go za dużo w diecie. Rekomendowane jest 30-40g dziennie dla osoby o niskiej aktywności fizycznej.
Pozdrawiam,
Natur House Ursus

222987 nh-ursus Kobieta, 27 lat, Warszawa
~lenka99

~lenka99

hmm brzoskwinie? serio? kurcze pierwsze słyszę, mi na jelita pomaga tylko i wyłacznie mięta plus preparat intesta, wtedy treść się przemieszcza i wypróżniam się na spokojnie raz na dzień.