Skocz do zawartości
Forum

czy jestem alkoholikiem


Gość picus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wpadałem na to forum ponieważ zastanawiam się czy mam problem z alkocholem?
Mam 36 lat jestem z zawodu hutnikiem prowadze normalne życie dom praca praca dom i td..
Otorz pracuje w systemie 4 brygadoqym 4 dni pracy dzień wolnego i td .
Wszystko jest w porządku pilnuje pracy gdy chodzę do pracy to nie spozywam alkoholu nawet mi taka myśl przez głowę nie przejdzie..
Natomiast gdy mam wolne od pracy to niemal zawsze się upijam po czym trzezwieje i wracam do rzeczywistości czyli praca dom i tak w kółko od dłuższego czasu dodam że gdy spożywam alkochol w dni wolne od pracy to jest to zazwyczaj piwo w ilości 4-6 puszek i tak się zastanawiam czy to moje picie juz można nazwać alkocholikiem, ?

Odnośnik do komentarza

Łatwy test do zrobienia: umiesz nie pić w czasie wolnym? Tak po prostu nie kupić piwa i nie wypić? Jeśli masz potrzebę, bo bez tego czujesz się źle, nerwowo, niespokojnie, nie zaśniesz, nie będziesz się mógł skupić... to oznacza, że masz problem z alkoholem.
Zrób taki test i daj nam znać jak się czułeś, czy wytrwałeś?

"Twoją rzeczywistą i ostateczną prawdą jest sposób, w jaki przeżywasz swoje życie, a nie idee, w które wierzysz"

Odnośnik do komentarza

Test na wytrwałość mozesz zrobić, ale alkoholik może powstrzymywać sie od picia ,wiec to jeszcze, nie do końca jest miarodajne. Ty tez, jak pracujesz, to nie pijesz ,wiec nie w tym jest sedno problemu.
Moim zdaniem ty pijesz w dni wolne od pracy dlatego, ze nie masz nic innego do roboty. Nudzisz sie bez zajecia i to jest jedyna forma spędzania czasu, jaką znasz.
Zacznij sobie planować, co będziesz robił w dzien wolny, tak żebyś jak najbardziej miał go wypełniony ciekawymi zajęciami.
Poszukaj sobie zainteresowań np sport, rower ,wycieczki, spotkania ze znajomymi. Zajmij sie czymś to wtedy nie będziesz myslal, o piciu piwa