Forum Ciąża i dziecko

Kiedy przy pozytywnym wyniku testu owulacyjnego należy współżyć?

~justynka000

~justynka000

Wczoraj robiłam test owulacyjny i wyszły mi dwie czewone kreski ( takie same ). Kiedy od momentu pojawienia sie na teście dwóch kresek należy wspłóżyc, aby zajśc w ciążę?

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Komercha

~Komercha

z tego co słyszałam to do 2 dni od pozytywnego testu można się starać. Czyli dzisiaj i jutro:) Życzę owocnych starań

zuzia15

zuzia15

właśnie też slyszałam że 2 dni po pozytywnym teście! i moja siostra kiedy planowała dziecko tak samo uprawiała seks w dzień testu i na następny dzień

84858 zuzia15 Kobieta, 31 lat, Puławy
Panda

Panda

a ja znowu slyszalam ze w ten dzien kiedy jest owulacja wg testu

229 panda Kobieta, 40 lat, Katowice
Lek. Piotr Raganowski

Lek. Piotr Raganowski

Odpowiedź eksperta

Witam Panią Serdecznie,

Testy owulacyjne mierzą poziom hormonu lutenizującego (LH) w moczu. Pod wpływem tego hormonu, dochodzi do owulacji, zauważając wzrost jego poziomu w organizmie, możemy z dużym prawdopodobieństwem określić okres jajeczkowania.
O podwyższonym poziomie hormonu luteinizującego świadczy pojawienie się drugiej, oprócz kontrolnej, kreski na teście. Pik LH następuje 24-36 h przed owulacją. Jest to gwałtowny wzrost hormonu lutenizującego w ciele kobiety. Jeśli test wyjdzie pozytywny, nie trzeba powtarzać kolejnych testów, można zacząć starania ok. 12 h po odczytaniu pozytywnego testu, współżyjąc przez wszystkie dni płodne. Proponuję wysłuchać naszego filmu instruktażowego na ten temat:
Test owulacyjny.

Pozdrawiam Piotr

83776 lek-piotr-raganowski Mężczyzna, 33 lata, Stalowa Wola
~nicol545

~nicol545

zrobilam 5 testow wszystkie byly negatywne z ty ze piewsze trzy tylko jedna kreska C w czwartym pojawila sie ledwo widoczna kreska T w piatym juz wyrazniejsza ale jeszcze jasniejsza od kreski C czy to znaczy ze hormon wzrasta i kolejny test moze byc pozytywny bo nie wiem czy zaczelam za wczesnie czy za pozno i nie przegailam owulacji czy po owulacji wynik negatywny moze pokazac jasna kreske T czy tylko prezd owulacja

~4-ka

~4-ka

o ile dobrze pamiętam to LH ma najwyższy poziom przed owulacją. Potem chyba w ciągu kilkunastu godzin dochodzi do owulacji.

~4-ka

~4-ka

a jeszcze może być taka opcja że jak masz niejasny wynik (brak testu pozytywnego lub pozytywny przez kilka dni) to powinnaś wypróbować test od innego producenta. One mają różna czułość i po prostu trzeba je dobrać do siebie.

~nicol545

~nicol545

wczoraj robilam test i wysz mi dwie ciemne kreski prawie identyczne c bardzo ciemna t wyrazna ciemna ale delkatnie sie roznila od c i nie wiem czy to juz owulacja ( wczesniej jak mi wychodzily negatywne wyniki to c wyraznie byla jasniejsza od t tak ze dalo sie je odruznic a teraz ciezko odroznic czy sa ientyczne czy nie ) a dzis zrobilam test i wyszla tylko jedna kreska c czy to znaczy ze wczoraj byla owulacja z tego co wiem to test wykrywa owujacje na 24-36 godz przed a w trakcie? wiec nie wiem czy to wczoraj czy dzis?

~nicol545

~nicol545

w tym miesiacu podobna sytuacja co w poprzednim z tym ze wczoraj dwie kreski ale negatywne c ciemna t jasna a dzis t jeszcze jasniejsza prawie nie widoczna tylko ledwo zauwazalna smuga wlasciwie mozna powiedziec ze dzis tylko jegna keska czy to znaczy ze mam cykle bezowulacyjne a moze powinnan zmienic testy na lepsze albo czas wybrac sie do lekaza prubuje trzeci miesiac i nic pomuzcie :(

~Lawendowa

~Lawendowa

no raczej idź do lekarza, ale to że od trzech miesięcy staracie sie o dziecko i wam nie wychodzi to nic złego. O problemach z poczęciem mówi się po roku bezowocnych starań

~nicol545

~nicol545

to ze nalezy poczekac do roku to wiem ale najbardziej mnie zastanawia czemu nie ma poztywnego wyniku czy to ze mam nieregularne miesiaczki moze miec wplyw moze mam zaburzenia hormonalne (kiedys nialam jako nastolatka : byly nieregularne miesiaczki poblemy z cera nadmierne owlosienie) jak zaczelam brac pigulki antykoncepcyjne wszystko wrucilo do normy po odstawieniu odrazu zaszlam w ciaze a po porodzie znow mi sie miesiaczki zozregulowaly i trwa to do dzis czyli 4 lata mailam przez ten czas zalozana spirale (zwykla bez hormonow) i wydaje mi sie ze moze znow trzeba zastosowac terapie hormonalna zeby to unormowac

~nicol545

~nicol545

slyszalam ze moga sie zdazac cykle bezowulacyjne ale przez 3 miesiace pod rzad'? Cykle mam nie regularne 27 do 31 czy zaburzenia hormonalne moga hamowac owulacje moze lekarz mi zaleci jakis hormony na wywolanie owulacji albo chociaz na uregulowanie tych zabuzen

~MilenaaaaB

~MilenaaaaB

Ja robiłam testy owulacyjne lh test i facelle w monitorowanym cyklu. Obydwa testy były pozytywne dopiero w dniu kiedy na usg było już ciałko żółte i brak płynu. Lekarz stwierdził że owulacja była dzień, dwa dni wcześniej- wtedy testy były ewidentnie negatywne. Nie wierzcie w te 24-36 godzin przed owulacją. 8 miesięcy się starałam i nie było ciąży bo polegałam na testach. Po monitoringu wiedziałam,że owulacje mam 3, 4 dni wcześniej niż wskazują testy i w pierwszym cyklu zaszłam w ciąże,a współżyłam do pozytywnego testu,a później już nie. Powodzenia starającym :)

~Sabinkajasek

~Sabinkajasek

Na pewno warto obserwować swój cykl i dni płodne wyznaczać na bierząco. Mi dużo pomogło w zajściu w ciążę badanie testem Ovu Control. Precyzyjnie wyznacza – te dni ;-))

~Ewka_PP

~Ewka_PP

Witam
Mam pytanko. Robiłam od poniedziałku testy owulacyjne, we wtorek wyszły dwie kreski tego samego koloru na jednym (na drugim z allegro ledwo ledwo), przytulanki w e wtorek.

Później kupiłam jeszcze inne testy (testowałam dla pewności czy blednie krecha). Na pozytywnym z wtorku zbledla (na allegrowskim ciągle taka sama) a 3ci test który zrobiłam wyszła gruba tłusta krecha wskazujące na owulacje !! Zgłupiałam.
Męża nie ma, dopiero może dziś (sobota) czy jest jeszcze szansa? :(

~renatasobczak

~renatasobczak

Oj bardzo bym chciała też zajść w ciążę, stosuję test śliny przez Ovu Control i czekam cierpliwie. Staramy się trafić z mezem właśnie w ten dzień co trzeba.

~beatkaaii

~beatkaaii

Świetnie działa Ovu Control jestem bardzo zadowolona z tej metody. Higieniczny i szybki patent żeby lepiej obserwować sobie cykl i dni płodne.