Forum Żywienie i fitness

Jak pozbyć się bryczesów na udach?

~kama500

~kama500

Witam. Mam 32 lata 163 cm. wzrostu ważę (po zimie) 59 kg. Ogólnie jestem raczej szczupłą osobą niestety mam delikatną figurę gruszki :( Przez jakiś czas stosowałam dietę Dukana ale zauważyłam że pogorszył mi się stan cery i włosów więc przestałam ją stosować. Postanowiłam zmienić swoje nawyki żywieniowe. Zapoznałam się z waszymi art. na temat zdrowego żywienia. Zaczęłam jeść więcej warzyw Jeśli wybieram makaron to razowy lub orkiszowy. Jem chudy nabiał, chudy drób, czasem ryby, bardzo lubię zieloną i czerwoną herbatę, grejpfruty pomarańcze i jabłka (czasem bo słodkie). Używam zdrowych tłuszczów oliwa z oliwek avokado . Bardzo lubie soczewice i soję, orzechy, pestki itp. Wypijam jedna kawę dziennie, pije duże ilości wody mineralnej. Nie słodzę nigdy tez nie przepadałam za tzw. niedozwolonymi przekąskami, białym pieczywem. Czasem „zgrzeszę „ wypijając 1-2 lampki czerwonego wytrawnego wina lub piwo pszeniczne. Ogólni mój jadłospis wygląda na zdrowy a w ciągu dnia zjadam jakieś 4 posiłki. Od jakiegoś tygodnia staram się regularnie ćwiczyć : około 40 minut na rowerku stacjonarnym na lekki obciążeniu później (ściągnęłam z netu) 8 minut buns. Jestem całkiem aktywną osobą chodzę na długie spacery do których mobilizuje mnie psiak, czasem jeżdżę na rolkach. Problem !!! polega na tym że chudnę na górze niedługo żebra będą mi wystać. Natomiast nic „nie ruszyło się „ na dole :( Uda przede wszystkim tzw. bryczesy na górnej stronie ud ZMORA !!!! przez które moje nogi i pupa wyglądają na znacznie większe. Jak się ich pozbyć, co robie źle jeśli chodzi o dietę ??? Zdaje sobie sprawę, ze efekty nie pojawią się po tygodniu czy dwóch. bardzo prośz o jakies rady. Chciałabym chociaż raz wyjśc na plażę bez kompleksów.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~laurad

~laurad

Jeśli chodzi o dietę to dobrze Ci idzie. Już wiesz na czym polega zdrowe odchudzanie. Trzymaj tak dalej! Jednak aby pozbyć się niezgrabnych ud musisz postawić na ćwiczenia. Efekt wysmuklenia całej sylwetki, w tym nóg zapewni Ci pilates lub callanetics. Poza tym zacznij stosować na te partie ciała kremy wyszczuplające. Polecam także artykuł: http://abcdieta.pl/dieta-na-odchudzanie-no-g Powodzenia

Kamila Okulska

Kamila Okulska

Odpowiedź eksperta

Twoja dieta wygląda na odpowiednią i dobrze zbilansowaną. Jeśli chcesz wyrobić mięśnie ud to polecam robienie przysiadów i półprzysiadów które angażują właśnie te mięśnie. Innym ćwiczeniem jest wchodzenie po schodach z pominięciem 1-2 schodków tak być robiła wykrok. Kolejnym ćwiczeniem które poprawi Twój wygląd jest zmodernizowane krzesełko. Stoisz tyłem do ściany opierając się o nią. Kąt pomiędzy udami a łydkami powinien wynosi 90 stopni. Z boku powinno to wyglądać tak jakbyś siedziała na krześle. Utrzymując tą pozycję stajesz na palcach i wytrzymujesz w niej 4-5 sekund. Ćwiczenie powtarzasz 10 razy. Jeszcze innym ćwiczeniem są podciągania stopy do pośladków. Stajesz w lekkim rozkroku. Lewą ręką chwytasz lewą kostkę i ciągniesz ją w kierunku pośladków. Powinnaś poczuć jak rozciąga się mięsień uda. Wytrzymujesz w takiej pozycji 2-3 sekundy i rozluźniasz mięśnie, następnie wykonujesz ćwiczenie na druga nogę. Powtarzasz po 10 razy na każdą z nóg.

25 kamila-okulska Kobieta, 28 lat, Lublin