Skocz do zawartości
Forum

Problemy w związku podczas bezrobocia


Gość ddd2

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę, ponieważ nie wiem już, co o tym wszystkim myśleć.

Jestem z chłopakiem rok. Mieszkaliśmy razem kilka miesięcy, ale bezrobocie zmusiło go to powrotu do domu rodzinnego.
No i właśnie... Przez jakiś czas, nie mając pracy, nadal mieszkał ze mną. A mnie utrzymywali rodzice, więc naprawdę trudno mi było - MUSIAŁAM oszczędzać, by wykarmić nas oboje i nie nadwerężyć rodziców (na pracę naprawdę nie miałabym czasu, bo studiuję wymagający kierunek). Wtedy bardzo irytowało mnie, gdy np. namawiał mnie, bym kupiła mu piwo albo coś słodkiego (gdy sama sobie tego odmawiałam). Wkurzałam się, a później czułam się jak potwór, że żałuję chłopakowi głupiego piwa. No ale grosz do grosza i jest obiad... Piwo naprawdę niezbędne nie jest...

Poza tym siedzi już od dłuższego czasu w rodzinnym domu i nadal nie znalazł tam pracy. Ja rozumiem, że bezrobocie i tak dalej, ale ja sama widziałam, jak jej szukał. Tylko w internecie przeglądał oferty. Mając gotówkę (sprzedał takie tam coś), zainwestował w samochód, a nawet książeczki sanepidowskiej nie zrobił, żeby znaleźć jakąkolwiek pracę. Wspieram go i staram się ani za bardzo nie naciskać, ani za bardzo nie odpuszczać. Czy może znów jestem potworem, bo w niego nie wierzę? Coraz częściej łapię się na tym, że czarno patrzę w przyszłość. Mam wrażenie, że on nigdy tej roboty nie znajdzie.

No i kolejna rzecz. Zauważyłam, że zawsze wszystko dzieje się jakby "niezależnie" od niego. Że tata mu przeszkadzał, że mama coś wymyśliła, ogólnie - wszyscy się go czepiają. Sama nie wiem, czy rzeczywiście tak jest. Czasem mam wrażenie, że przesadza, a innym razem wydaje mi się, że nie. Już sama nie wiem, co mam myśleć.

Doszło do tego, że zaczynam myśleć o rozstaniu, bo jak ja mam planować przyszłość? Czuję się strasznie niepewnie teraz. Ja go naprawdę kocham i bardzo mi z nim dobrze, ale bez sensu, jeśli oboje będziemy umierać z głodu!