Skocz do zawartości
Forum

Samotność 17-latka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam 17 lat ( w tym roku 18). Mój problem rozpoczał się już w Gimnazjum, stale się nasila. Krótko powiem: Brak kolegów, przyjaciół, brak znajomości. Nie wiem co mam robić, życie mi ucieka, smutno mi na tym świecie. Obecnie jestem uczniem II LO, zawsze byłem dobrym uczniem,solidnym lecz ostatnio moje oceny się pogorszyły oraz nasila się problem samotności. Nie utrzymuje z nikim kontaktu. Wszystko robię sam, teraz czas 18-nastek lecz nikt mnie nie zaprosi, jak bedzie wygladać moja 18? - Pewnie w domu. Jak chodziłem do szkoły podstawowej to utrzymałem kontakt z 2-osobami. Spotykaliśmy co jakiś czas lecz teraz? -wszystko wygasło. Mój dzień wygląda tak: Szkola, dom(komputer/nauka). Wszystko praktycznie robię sam, jak jadę do Galeri to sam, nie mam nikogo z kim porozmawiam. Zdarzają mi się dni kiedy płacze, staram się nawet mówic do mojego brata( zmarł mając 1.5 latka), mnie jeszcze nie było wtedy na świecie. Rodzicom nie mówie o swoich problemach lecz w wiekszości wiedzą. Serducho mnie strasznie boli kiedy wszyscy rozmawiaja na temat 18-nastek a ja musze niestety tego sluchać. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza

Pewnie jesteś smutny, ponury, zamknięty w sobie, czym się sam odgradzasz od innych.
Zacznij ćwiczyć uśmiech. Na początek rozciągaj w sztuczny sposób wargi, zobaczysz, że nawet taki sposób, polepsza samopoczucie.
Oglądaj śmieszne filmiki, komedie, wszystko to, co jest pogodne i wesołe.
Na razie nie graj w żadne brutalne gry, ogranicz złe wiadomości.
Do tego włącz jakiś wysiłek fizyczny, może zapiszesz się na karate? Albo chociaż długie spacery, najlepiej do lasu, albo parku. Tam, gdzie są drzewa, one poprawiają nastrój.

To wszystko powinno ci poprawić samopoczucie, a jak sam ze sobą będziesz czuł się lepiej, to łatwiej będziesz nawiązywał kontakt, z innymi ludźmi.

Nie masz jakiś znajomych w internecie? Może ich zaprosisz na 18-kę? Ale z rodziną, też może być miło.