Skocz do zawartości
Forum

Jak dobrać dietę dla studentki?


Gość altruistka18

Rekomendowane odpowiedzi

Gość altruistka18

Witam, jestem studentką, która chciałaby przejść na dietę ograniczającą środki finansowe oraz możliwości kuchenne, nie posiadam piekarnika i jedyne z czego mogę korzystać przy gotowaniu to patelnia. Czy znają Państwo dietę dopasowaną do takich warunków?

Odnośnik do komentarza

Witaj!

Najlepszym rozwiązaniem byłoby gdybyś skorzystała z porady fachowego dietetyka. Nie da się odpowiedzieć konkretnym jadłospisem nie wiedząc jakie są Twoje preferencje żywieniowe, co lubisz a czego nie oraz jak dużą aktywność fizyczną prowadzisz.
Ogólnie mówiąc:
W ciągu dnia spożywaj:
5 porcji produktów zbożowych,
4 porcje warzyw,
3 porcje owoców,
2 porcje produktów mlecznych,
2 porcje tłuszczu (2 łyżeczki oleju),
1 porcja mięsa lub jego zamienników (ryby, rośliny strączkowe).
Unikaj takich produktów jak: fast foody, słone przekąski, chipsy, słodycze, słodkie bułki, ciasta, ciasteczka oraz gotowe dania. Można je zastąpić galaretką z owocami, kisielem, batonem z ziarnami i owocami.
Produkty nie powinny być smażone, ale gotowane na parze, pieczone lub duszone. Najlepiej, aby posiłki były urozmaicone, dzięki temu nie znudzą się, a organizm będzie otrzymywał wszystkie niezbędne składniki.
Pij przynajmniej 2 l wody niegazowanej i niesmakowej dziennie. Unikaj słodkich i gazowanych napojów.

Odnośnik do komentarza

Dla mnie dieta studencka oznacza mniej więcej tyle: śniadanie - nie zdążę, obiad - może wpadnę do kogoś to postawi ;) jak nie to stołówka albo mrozonka od mamy, później jakaś imprezka alkoholowa wieczorem i chipsy a w trakcie imprezy zamawia się pizzę i już. Głodna w sumie nie chodzę :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się