Skocz do zawartości
Forum

Uczucie stagnacji, problemy z podjęciem decyzji i brak uczuć


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.
Postaram się jak najjaśniej określić problem, który mnie dręczy, mam też nadzieję, że ktoś z was pomoże mi w jego rozwiązaniu. Może też okaże się, że jednak żadnego problemu nie ma. Będzie długo, ale błagam, pomóżcie!
Zacznę od tego, że od zawsze miałam się za osobę zdecydowaną, potrafiącą poradzić sobie z problemem, moim dużym atutem było też bardzo szybkie określenie sytuacji i podjęcie (jakiejkolwiek, co ważne) decyzji. Należę również do grona tzw. "entuzjastów" - bardzo łatwo zapalam się do wszelkich pomysłów, czerpię radość z nawet najmniejszych drobiazgów i rzeczy. Ogólnie jestem wesoła, mam niewielkie grono bardzo bliskich i długoletnich przyjaciół, pasję, której oddaję się bez miary, studiuję dwa kierunki (w tym jeden z zainteresowania). Ale właśnie. Nawet pisząc do was tę wiadomość widzę, że to jest opis mnie, ale sprzed kilku miesięcy... Nie wiem jak mam określić to, co dzieje się teraz w mojej głowie. Nie potrafię podjąć żadnej decyzji, nawet w sprawie najprostszych rzeczy ("dzisiaj na obiad ryż czy makaron?" i potrafię stać tak w sklepie i się zastanawiać nie wiadomo nad czym!), wszystko co ma związek z jakąkolwiek odpowiedzialnością staram się jak najbardziej odłożyć w czasie (nawet napisanie maila do wykładowcy, ostatnio zabierałam się do tego tydzień). Będąc z przyjaciółmi zachowuję się jak zawsze, śmieję się, żartuję, cieszę z głupot ("Hej, patrzcie jaki piękny zachód!" - podskakuję z radości. A po głowie tuła się zdanie - "po co ty to mówisz? przecież tak naprawdę to cię nie obchodzi."). Zauważyłam, że się po prostu okłamuję. Tak naprawdę nic nie ma dla mnie sensu. Studiuję - a w trakcie dojazdu na uczelnię, myślę sobie "po co?". Teraz są wakacje- pracuję. "Po co?" (i okłamywanie siebie- hej, przecież jest super, fajna praca, zarobisz na studia, odciążysz rodziców, same plusy). Jeśli czasem pokłócę się z kimś dla mnie