Skocz do zawartości
Forum

Niska samoocena, lęki i chęć izolacji


Gość ruth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam 21 lat, studiuję w dużym mieście i mieszkam z rodzicami. Od dzieciństwa mam problemy w nawiązywaniu trwałych relacji z innymi. Byłam bardzo wrażliwym, ale i wyjątkowo poważnym dzieckiem. We wczesnych latach szkolnych zostałam wystawiona i zraniona przez "koleżanki" z klasy. Od tamtego momentu stałam się wyjątkowo ostrożna w kontaktach z rówieśnikami. W nawiązywaniu relacji nie pomagał mi fakt, że byłam prymuską. Zawsze na pierwszym miejscu stawiałam naukę, z czasem przestałam to kontrolować. Nawet jak chciałam się oderwać myślami od książek, wyluzować, nie byłam w stanie. Czułam się nielubiana przez innych, ale nigdy nie widziałam co jest tego główną przyczyną. Zamęczałam się dokonywaniem analiz co robię nie tak. Z jednej strony byłam bardzo ambitna, z drugiej coraz bardziej traciłam pewność siebie. Niski wzrost i drobna budowa stały się dla mnie ogromnym problemem. Czułam się inna od reszta dorastających rówieśników. Zaczęłam żyć nadzieją, że w liceum wszytko się zmieni, bo w końcu wyjadę z hermetycznego miasteczka do dużego miasta. Zmiana miejsca pomogła mi tylko na moment. Okazało się, że znów wpadłam w wir nauki. Stale chodziłam spięta i rozdrażniona. Miałam problemy z zasypianiem i apetytem. Zacząłem się odsuwać od ludzi,oni ode mnie. Nie miałam z kim porozmawiać. Tatę widywałam tylko w weekendy, a z mamą nie rozmawiałam o tym co mnie trapi. Ona sama cierpi na chorobę afektywną dwubiegunową, więc zawsze starałam się mieć na uwadze to, żeby jej dodatkowo nie obciążać. W końcu napięcie stało się tak silne, że za pośrednictwem mamy zgłosiłam się do psycholog. Spotkania zaczęły mi pomagać. Po napisaniu matury, przeszłam terapię trwającą ok.1,5 roku.