Forum Psychologia

Czy warto brać leki z grupy SRRI?

~marrtka

~marrtka

Witam. od sierpnia lub wrzesnia 2003r do maja 2012r brałam Bioxetin 20mg raz na dobę, w maju zaczęlam brać Seronil 10mg a w sierpniu tylko 5mg.. na początku września odstawilam lek calkowicie..
Niestety po ok 3 tygodniach ze wzgledu na zle samopoczucie zaczelam brac seronil 10mg i biorę do teraz (ponad 30dni)... Czuję się okropnie..ciągle mam wrazenie się się uduszę, wdycham i ziewam, jest mi słabo, mam obniżony nastrój... Czy to minie przy tak malej dawce/ czy musze wrocic do 20mg fluoksetyny? czy nie byloby lepiej w ogole odstawic leki i zaczac tolerowac objawy nerwicy ?

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Mała__MI

~Mała__MI

Podobno na efekt przy przejmowaniu leków trzeba poczekać jakiś czas wiec może uzbrój się w cierpliwość i poczekaj. Jak po 3 tygodniach nie zobaczysz efektów to idź do lekarza i poproś albo zmianę leków albo o zwiększenie dawki

psycholog Katarzyna Garbacz

psycholog Katarzyna Garbacz

Odpowiedź eksperta

Witam serdecznie,
Przyjmuje się, że jeśli objawy nie osłabią się w przeciągu 3-4 tygodni należy zwiększyć dawkę leku. Jednak nie powinnaś robić tego na własną rękę. Ja radziłabym Ci skonsultować dawkę leków lub ewentualnie ich zmianę z psychiatrą. Warto także zapytać o możliwość psychoterapii.
Pozdrawiam

84447 psycholog-katarzyna-garbacz Kobieta, 29 lat, Lublin
~marrtka

~marrtka

...ale czy warto wciąz przyjmować fluoksetynę? Jak długo można ją przyjmować? to juz ponad 9lat!
Przy długotrwałym stosowaniu czułam się doskonale..a teraz przez to odstawienie i ponowne zażywanie cały mój świat się załamał..znowu..
może powinnam była przetrzymac zle samopoczucie po odstawieniu i nie poddac sie tak szybko?

~po depresji

~po depresji

z całą pewnością te leki pomagają koncernom farm., ale czy pomagają pacjentom to to już nie jest takie pewne