Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Zaburzenia wymowy i przekręcanie wyrazów


Gość cranberrries

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cranberrries

Witam.
Jestem tutaj po raz pierwszy. Zdecydowałem się zarejestrować, ponieważ zaobserwowałem u siebie niepokojące objawy.
Studiuję już IV rok, zawsze miałem dużo nerwów i stresu przed sesją i egzaminami. Jestem osobą, która łatwo się denerwuje, często trzęsły mi się ręce na egzaminach ustnych. Zawsze radziłem sobie ze wszystkim idealnie, wszystko robiłem tak, aby wyszło jak najlepiej. Teraz też nie mam żadnych problemów ani zmartwień. No, poza jednym.
Na początku biło mi szybciej serce, mialem kłopoty z zasypianiem (tak około czterech tygodni temu). Myślałem, że to z nerwów przed egzaminami i sesją. Jednak pojawił się objaw, który mnie totalnie załamał. Przekręcam słowa albo nie potrafię wypowiedzieć niektorych wyrazów. Szczególnie, gdy jest to dluższa wypowiedź. Zrozumiałbym, gdyby zdarzało się to podczas wystąpienia czy egzaminu, ale te zaburzenia występują także w normalnych rozmowach z innymi osobami Biorę magnez, piję melisę, problemy z zasypianiem przeszły, ale przez tą wymowę zamknąłem się jakby w sobie. Odpowiadam krotkimi zdaniami tak, aby nikt nie zauważył mojego problemu.
Nigdy nie byłem bardzo wylewną osobą, ale teraz zawsze jak się budzę rano, to mi się to przypomina i nie mogę już spać. Podejrzewałem, że to moze być jakaś choroba, ale jeden objaw to chyba za mało. Nerwica to też chyba nie jest. Ciekawe jest również to, że w niektórych momentach kompletnie tego zaburzenia nie ma, np. jak się z kimś kłócę, ale znajduję się w sytuacji stresującej, a potem jak już atmosfera opada, to wszystko znowu wraca do tego. Może sam wywołuję te objawy myśląc ciągle o nich. Miał ktoś podobny problem? Niektóre proste wyrazy są dla mnie nie do wymówienia w normalnej spontanicznej mowie: np. "przewodniczący ws. dotyczących" (to znaczy czasem wymawiam, a czasem nie).