Skocz do zawartości
Forum

Uderzenia gorąca a przekwitanie


Gość k....rm

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 34 lata i od pewnego czasu uderzenia gorąca, czy ja już przekwitam? Nie wiem, co się ze mną dzieje. Brałam hormonalna antykoncepcje, ale teraz mam przerwę, bo rozważam zajście w ciążę, od sierpnia nie biorę hormonów, ale cykl nie powrócił, co to może oznaczać, jestem bezpłodna, przekwiatm już? jestem umówiona do lekarza, ale na wizyty z NFZ troche się czeka, więc prosiłabym o odpowiedź, jesli to coś poważnego to pojdę szybciej prywatnie, nie wiem, co robić. Nie wiem czemu, ale rok temu jesienią miałam podobne dolegliwosci, które po dwóch miesiącach same minęły, a teraz to wórciło, bez powodu robi mi sie gorąco, nieprzyjemnie i duszno. Trzy lata temu bardzo schudłam z przyczyn osobistych, byłam w duzym stresie, i przez pol roku nie miałam owulacji wcale, ale potem wróciłam do normalnej wagi i wszytsko zaczęło wracac do normy, tylko cykle były bardzo rozchwiane, potem wszytsko unormowało sie dzieci hormonalnej antykoncepcji, brałam ją niecały rok, teraz przerwałam i nie wiem, co się dzieje, będę wdzięczna za odpowiedź. Generalnie jestem zdrowa, dobrze się odżywiam, nie pale, nie piję, mam aktualną cytologię, co mi jest?

Odnośnik do komentarza

Witam!
Na pytanie o to czy przechodzi Pani menopauzę nie można odpowiedzieć na podstawie opisu objawów. Konieczne jest wykonanie badania poziomu hormonów. Nie można wykluczyć, że uderzenia gorąca i duszności mają inne podłoże. Warto przebadać się u lekarza rodzinnego. Wizyta u ginekologa może odbyć się w planowym terminie.

Odnośnik do komentarza

Witam,
Mam na imię Ania i mam 49 lat. Własnie weszłam w okres menopauzy i nie wiem jak sobie poradzić z uderzeniami goraca. Jest to strasznie męczące. Ciężko się ubrać tak by podczas takiego uderzenia nie spocić się jak mysz a z drugiej strony nie zamarznąć. Czy jest jakiś sposób radzenia sobie z tym? Czy terapia zastępcza daje dobre efekty?

Odnośnik do komentarza