Skocz do zawartości
Forum

Brak chęci do posiadania dzieci


Arielka55

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, właśnie tak jest: nie chcę mieć dzieci. Nigdy w życiu. Mam dopiero 21 lat, jeszcze studiuję, ale chciałabym wziąć ślub z mim chłopakiem za niedługi czas, myślę, że za jakieś 2 lata. Ale nie chcę mieć dzieci. Powiedziałam mu to: on stwierdził, że nie wie czy w takiej sytuacji ze mną zostanie, żebym pomyślała, komu zostawię coś po sobie, w kim zostanie część mnie. Doszłam do wniosku, że może i ma rację i kolejna rozmowa była już inna, powiedziałam, że może kiedyś, ale na pewno nie przed 30. Jednak wciąż myślę, że nigdy nie chcę być matką. Przez to mam paniczny strach przed ciążą, zabezpieczamy się podwójnie, albo unikam współżycia mimo pigułek. Nigdy nie kochaliśmy się bez prezerwatywy, chociaż regularnie je biorę. Nigdy nawet nie doszło między nami do pełnego stosunku... Unikam zbliżeń. Nie chcę, żeby ciąża zniszczyła moje plany teraz, ale myśląc w dalszej perspektywie, nie wyobrażam sobie siebie jako matki. Nie chcę nią być. Powiedziałam o tym kiedyś mamie, a ona po prostu mnie wyśmiała i obraziła. Powiedziała, że jestem głupia, że nie ma niczego lepszego niż posiadanie dzieci. Ale gdy spoglądam na nią i na przeszłość naszej rodziny, na to jak nieraz nie mieliśmy na chleb, jak niby nieświadomie zrzucała na mnie winę na wszystko zło i jak do tej pory mówi mi otwarcie, że ona nie chce żebym uprawiała seks to mi się po prostu wszystkiego odechciewa. Wszystkie osoby, z którymi rozmawiałam, twierdzą, że jestem po prostu idiotką. Że to nie jest normalne, bo przecież każdy chce mieć rodzinę. Ja też chcę: ale chcę ją tworzyć tylko z moim chłopakiem.
Co o tym sądzicie? Proszę, nie oceniajcie mnie i nie pouczajcie.

Odnośnik do komentarza

Witam Cię:)
Doskonalę rozumie twoje obawy związane z macierzyństwem.
Dzisiejsze czasy i tok rozumowania pojęcia rodzina jest bardzo zmieniony a jeżeli 15 20 lat temu.