Skocz do zawartości
Forum

Poczucie niskiej wartości


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam 20 lat. Studiuję dziennie Finanse i Rachunkowość . Mój największy problem polega na tym , że mam poczucie niskiej wartości, kompleksy . Mam problem z wysławianiem się . W rozmowie z ludźmi czuję lęk , jąkam się i drży mi głos (najlepiej czuję się przy bliskich znajomych) .Jest to dla mnie ogromnym utrudnieniem w kontaktach z ludźmi , a w szczególności znalezieniu pracy. Przeglądam ogłoszenia pracy , ale niestety większość ofert jest dla studentów zaocznych . Chciałabym pracować , ale najbardziej boję się rozmowy kwalifikacyjnej. Nie umiem opanować stresu . Obawiam się , że powiedziałabym coś bezmyślnie lub nic nie odpowiedziała i nie wiedziała jak wybrnąć z tego z twarzą . Inni ludzie potrafią mówić to co myślą , mają wiedzę a ja mam w głowie jedną wielką pustkę . Nie mam swojego zdania, nie wiem co myślę na dany temat. Nie potrafię ruszyć z miejsca. Chcę coś robić , ale zwyczajnie mi się nie chce, choć wiem , że stać mnie na dużo. Brakuje mi motywacji do działania . Bardzo przejmuję się krytykowaniem mojej osoby i zdaniem innych , zbyt dosłownie biorę to do siebie ..
Nie udzielam się w rozmowach z przyjaciółmi , ponieważ mam wrażenie ze i tak nikogo nie obchodzi moje zdanie .
Nie umiem sobie z tym sama poradzić . Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza

mariabe, rzeczywiście masz zaniżone i nieadekwatne poczucie własnej wartości, dlatego na wstępie sabotujesz swoje wysiłki. Nie chcesz nawet spróbować, bo z góry zakładasz, że odniesiesz porażkę. Nie ma złotej recepty, by ot tak od razu zmienić się w super przebojową osobę. Praca nad samooceną wymaga dużo czasu, cierpliwości i wysiłku. Najlepiej gdybyś taką pracę podjęła pod okiem doświadczonego psychoterapeuty. Ja ze swojej strony polecam Ci przeczytać artykuł: Jak podnieść poczucie własnej wartości?, w którym znajdziesz kilka cennych porad i ćwiczeń. Pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza