Skocz do zawartości
Forum

Zamknięcie się w sobie, samotność i ciągły stres


Gość Missk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, jestem studentką na kierunku inżynierskim. Podobają mi się te studia i mimo, że nie są tymi wymarzonymi, to postanowiłam jakiś czas temu na nich zostać. Mija już drugi rok, a ja czuję się coraz gorzej. Zawsze byłam ambitna i miałam dobre stopnie. Byłam też empatyczna i otwarta na ludzi. Czasami brakowało mi pewności siebie, ale zawsze było to umiarkowane. Jednak odkąd poszłam na studia to stopniowo się zatracam w swoich porażkach. Dostanie tylko zaliczenia, a czasem nawet niezdanie egzaminu jest dla mnie tak dużym ciosem, że nie wytrzymuję presji i mimo, że podnoszę się z dna, to czuję jak wszystko mnie w środku wykańcza. Nie potrafię znieść tego, że mimo starania, nauki nie jestem dobra w tym co robię. Że istnieją osoby z samymi 5, a ja mogę tylko pomarzyć o takich stopniach. Nie mam tej smykałki, tej bystrości. Mówiąc wprost to czuję się głupia. Do tego dochodzi samotność. Zawsze miałam koleżanki i kolegów. Nie mogłam narzekać, że jestem nie lubiana. Jednakże znajomości ze szkoły się rozluźniły wraz z dostaniem na studia. Na studiach nie znalazłam grupki, początkowo miałam koleżankę ale różniłyśmy się bardzo i przestałam się z nią kolegować, czego teraz żałuję. Ze wszystkim muszę sobie dawać radę sama, czy to ze sprawami organizacyjnymi, czy z nauką i materiałami, a także z wystąpieniami publicznymi. Przerwy spędzam sama, na wykładach boję się zadać pytanie, by nie być wyśmianą. Chętnie bym się z kimś zaprzyjaźniła, ale nie potrafię. Ludzie po pierwsze mają już swoich znajomych, a przede wszystkim nie spotkałam nikogo podobnego do mnie. Wszyscy myślą tylko o sobie, jest jeden wielki wyścig szczurów, egoizm i poniżanie innych. Mam wrażenie, że w tym wszystkim się zatracam. Widzę i czuję, że to poniżanie dotyka już powoli mnie. Czuję się niepewnie, zamykam się w sobie i nie potrafię już nawiązać z nikim rozmowy, bo boję się, że jestem nudn