Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Co zrobić w przypadku problemów z wysławianiem się?


Gość l...l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem od czego w sumie zacząć, może najlepiej od tego, że mam ponad 20 lat, jestem studentem i nie wiem co jest ze mną nie tak .Wszystko zaczęło się w pierwszej gimnazjum, kiedy było boże narodzenie i trzeba było złożyć życzenia, gdy zacząłem wypowiadać słowo "wszystkiego" po prostu nie mogłem tego wymówić, momentalnie mnie zacięło na przeponie, w gardle i nic, druga sytuacja powtórzyła się gdy musiałem iść po kredę do drugiej sali, wszedłem i zaczynam mówić "przepraszam" i znowu to samo, uczucie leku, robi mi się gorąco i nic nie moge wymówić, tak jest to teraz .Wszystko to doprowadziło do tego, że mówię niewyraźnie, nie mogę wydusić z siebie słów np: przepraszam, united, uniteled, 55,80 itp. zamiast powiedzieć o 23 wolę powiedzieć o 11, gdy nie mam z tym problemu, gdy zaczynam mówić powyższa słowa i dużo podobnych czuję momentalnie ścisk na przeponie, gardło zasycha i koniec, tak jest w przypadku, kiedy jestem lekko podstresowany (rozmowa z kimś nowym, wystąpienia publiczne, bo naprzykład kiedy leży w nocy na łóżku i rozmawiać przez telefon, czuję się na tym spokojnie, żadnego uścisku nic ), bo jeśli jestem sam ze sobą jakoś nie mam z tym większego problemu .Rok temu wybrałem się do logopedy, bo myślałem, że to może w tym kierunku, ale niestety, nauczyła mnie stosować zasady wahadełko, tzn mahanie ręką i wypowiadanie słow, kiedy jestem sam i wykonuję to czynność, to nie czuję ucisku na przeponie, co może być przyczyną ? W okolicach pierwszej gimnazjum, jakoś rok wcześniej ćwiczyłem akrobatyke i pamiętam, że kiedyś w piaskownicy koledzy podrzucili mnie dość wysoko, upadłem na brzuch, przepone i nie mogłem złapać przez chwilę oddechu, czyżby nastąpiło jakieś naruszenie narządów oddechowych ? Również w pierwszej gimnazjum na początku miałem problemu z równieśnikami przez okres kilku miesięcy, po prostu mi do