Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Kiedy będziesz mieć chłopaka? Kiedy dzieci?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, chciałabym zapytać się, jak odeprzeć raz i na dobre wszelkie pytania o chłopaka, dzieci i ślub. Sytuacja jest taka, że mam 21 lat, studiuję dość trudny techniczny kierunek i bardzo zależy mi na nauce. Nie mam chłopaka i nie myślę o takich rzeczach, ale moja matka za każdym razem, gdy przyjeżdżam na weekend do domu zasypuje mnie pytaniami "kiedy przedstawisz mi kawalera?", "wiesz, że to już najwyższy czas? " i najlepsze z tych wszystkich "robisz się coraz starsza, później nie będzie w czym przebierać ani jak dzieci rodzić". Sama zaszła w ciążę w wieku 15 lat i urodziła mnie, więc zdaję sobie sprawę, że ma takie podejście. W moim wieku rodziła już kolejne dziecko, a o dobrym wykształceniu nawet nie marzyła... Moja matka nie rozumie, że ja mogę mieć inne plany. Pytania te są bardzo męczące, bo potrafi mi je zadawać nawet 15 razy podczas mojego pobytu w domu przez te 2 dni. To sprawia, że nie mam ochoty tam wracać. Zazwyczaj reaguje dowcipnie albo wcale się nie odzywam, bo ile można? Zawsze też wmawia mi, że jestem już stara i że "będzie tylko gorzej". Spokojne rozmowy i tłumaczenia już nie wystarczą. Nakręca się jak katarynka i trajkocze tylko o tym nie widząc innych problemów. Mam już tego wszystkiego dosyć. Myślę o zerwaniu kontaktu z nią, gdy na dobre wyprowadzę się z rodzinnego domu, jednak jak przetrwać teraz ten czas? Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem twoją irytację męczącymi pytaniami matki, ale jednak to nie jest powód, żeby całkowicie zrywać z nią kontakt.
Ucinaj stanowczo takie rozmowy, na znak protestu możesz ewentualnie odpuścić jakiś planowany wyjazd do domu i zapowiedzieć mamie, że ograniczysz swoje wizyty do minimum, jeśli nie przestanie cię dręczyć.