Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Niszcząca presja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Chciałbym wyrzucić z siebie niszczące mnie od środka uczucie. Jestem w 3 klasie technikum na profilu który został wybrany przez rodziców. Wybrali mi go ponieważ chcieli mi zapewnić dobrą przyszłość przez co ich rozumiem. Tylko że nie czuję się dobrze w tym co aktualnie praktykuje i że mam to robić w przyszłości powoduje u mnie czarne myśli. Słuchanie o tym jak to wygląda i oglądanie tego powoduje u mnie potężnego doła. Słuchanie na lekcjach tych pojęć i wykonywanie tych zadań nie interesuje mnie bo to nie dla mnie. Nie interesują mnie ścisłe rzeczy a bardziej wole humanistyczne. Rozmawiałem o tym z rodzicami ale oni są podtrzymani w tym że to powinienem robić bo nie wiem co che robić. No i właśnie to jest najgorsze, nie wiem czego chce. Po szkole ojciec planuje co i gdzie będę robił i mnie to wkurwia po prostu. Myślę żeby pójść np. w psychologię tylko nie wiem czy to dla mnie i czy nie jest to stratą czasu. Taką presję odczuwam że chce zrobić sobie krzywdę aby więcej nie czuć bólu. Nie wiem co mam zrobić. Do psychiatry nie pójdę bo nie mam pieniędzy itd. Nie wiem czy psycholog szkolny też mi jakoś pomoże.

Odnośnik do komentarza

Te wątpliwości są czymś naturalnym w Twoim wieku. W tym okresie mało kto wie co faktycznie będzie robić w przyszłości. To, że teraz jesteś w technikum nie oznacza że będziesz wykonywał ten zawód. Dobrze, że szukasz i zastanawiasz się, myślę że dzięki temu w odpowiednim czasie znajdziesz właściwe rozwiązanie. Nie bój się porozmawiać o tym z psychologiem szkolnym, ostatecznie od tego tam jest ;)Tekst linka
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Nie załamuj się i wytrwaj!
Jesteś już w III klasie, więc skończ tę szkołę, zdaj maturę, a potem poszukaj pracy, niekoniecznie w wyuczonym zawodzie, którego tak nie cierpisz (możesz zdradzić co to za kierunek?).