Skocz do zawartości
Forum

Depresja, hipochondria, nerwica? Może wszystko na raz?


Gość samotnaodzawsze93

Rekomendowane odpowiedzi

Gość samotnaodzawsze93

Cześć :)
3 lata temu zaczęła się u mnie apatia. Przestałam czuć tak jak kiedyś (prawie wcale nie reaguje na bodźce), a moja sprawność intelektualna mocno obniżyła się (na początku nie potrafiłam zapamiętać ani jednego słowa), przestało mnie cokolwiek obchodzić. Przez wiele miesięcy nie wiedziałam co mi jest. Gdy nie chodzę na wykłady na studiach i nie jestem zajęta uczeniem się na egzaminy (zwłaszcza w wakacje) skupiam się nadmiernie na sobie i swoim ciele. Każda dolegliwość wzbudza we mnie strach. Nie myślę od razu o raku czy innej poważnej chorobie, ale martwi mnie moje zdrowie i jeśli po tygodniu dyskomfort nie mija, idę do lekarza i robię badania, które nie wykazują żadnych nieprawidłowości.
Od dłuższego czasu mam bardzo negatywne myśli o sobie i otoczeniu.
Rodzice się w ogóle mną nie interesują, rodzeństwo także. Twierdzą że jestem egostką i próbuje zwrócić na siebie uwagę. Już dawno temu zrezygnowałam z mówienia im o swoich potrzebach, bo to było "jak grochem o ścianę". Dla mojej mamy zawsze był ktoś ważniejszy, ktoś kto moim zdaniem spełniał jej wymagania bycia dobrym człowiekiem, bo ja się w nie nie wpasowuję. Nie jestem taka jak moja mama.
Nigdy nie miałam żadnej koleżanki ani kolegi ani chłopaka. Nikogo bliskiego. Zawsze tłumiłam siebie, swoje myśli, emocje, uczucia, wszystko. Nikt mnie nie zna. Teraz to się obróciło przeciwko mnie w depresję. Nigdy nie miałam myśli samobójczych ani innych objawów, którymi charakteryzuje się ciężka depresja. Tak źle to nie jest.
Wstydzę się mówić nawet o swoich zainteresowaniach.