Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Biegunka przed pójściem do szkoły


Gość Asior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie chciałbym przedstawić się i przybliżyć mój problem;
Mam 16 lat i jestem uczniem 1 klasy liceum. Od około 1-2 klasy gimnazjum borykam się z nieciekawym problemem. Często przed szkołą "łapie" mnie biegunka. Wcześniej występowało to dość rzadko - ot tak może raz w miesiącu, uznawałem to po prostu za zjedzenie czegoś nieświeżego, czy "delikatny żołądek". Z biegiem lat częstotliwość takich biegunek zaczynała się zwiększać. Obecnie, gdy zacząłem uczęszczać do liceum ilość takich wypróżnień drastycznie się zwiększyła. Obecnie występują 2-3 razy w tygodniu, najczęściej przed jakimś ważnym sprawdzianem, lub czymś w tym rodzaju, a także przed lekcjami wychowania fizycznego (jestem dość szczupłą osobą, dużo jeżdżę na rowerze i biegam, ale ze sportów takich jak siatkówka, czy koszykówka, które na WF-ie uprawiamy non-stop jestem po prostu słaby, przez co bardzo niechętnie uczęszczam na te zajęcia i wywołują u mnie stres). Zazwyczaj objawy biegunki zaczynają się, kiedy mam iść do szkoły (5, do 15 minut przed wyjściem). Zdarzały się momenty, kiedy ubrany już wychodziłem z domu, ale nagle czułem, że coś mnie kręci w brzuchu i musiałem biec do toalety. Zazwyczaj objawy kończą się, kiedy uświadomię sobie coś w stylu "ok, dzisiaj nie pójdę do szkoły."