Skocz do zawartości
Forum

Czy trzeba się zmieniać, żeby być akceptowanym przez przyjaciół?


Gość xyxyxz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 20 lat, studiuję. Mam wrażenie że od lat moje życie stoi w miejscu, a ja się nie rozwijam. Cały czas jestem taka sama jak w gimnazjum, podobnie myślę, podobnie się zachowuję, podobnie żyję... wciąż nie mam i nigdy nie miałam chłopaka. Obserwuję swoje stare koleżanki i widzę jak bardzo się zmieniły, są jakby innymi osobami, zachowują się inaczej...nawet nie wiem jak to dokładnie opisać, po prostu widać że wydoroślały co nie znaczy że są bardzo poważne, ale inaczej już rozmawiają, są bardziej otwarte na relacje z chłopakami, zmieniają swój sposób myślenia i bycia. Gdy byłam mała byłam zupełnie normalnym dzieckiem, miałam dużo koleżanek i kolegów, później zamykałam sie w bardzo małym gronie znajomych a potem w wieku ok 14 lat byłam odtrącana przez rówieśników. Gdy rozmawiałam o tym ze starszą siostrą powiedziała tak: "wiesz dlaczego tak jest? bo jak byliście dziećmi to wszyscy się lubiliście, byliście tacy sami, teraz każdy się zmienił a ty zostałaś taka sama" Nie chodzi o to że jestem dziecinna tylko..sama nie wiem. Jak byłybśmy małe to z przyjaciółka rozmawiałyśmy o serialach, o grach komputerowych i co tam w rodzinie słychać, 20-letnia młodzież jak się spotyka raczej nie rozmawia o takich rzeczach...i moja przyjaciółka też teraz zamiast spędzać tak ze mną czas woli z innymi koleżankami spotkać się z chłopakami i pośmiać się z nimi. Po prostu się zmieniła jak wszyscy, też chciałabym zacząć się rozwijać, zmienić się, zmienić swoje życie, zacząć realizować marzenia i pozwolić pewnym osobom odejść i nie bać się nieznanego. Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Gość Martynisko

hej,
napisałaś, ze chcesz się zmienić. Jednocześnie napisałaś myślę kluczowe zdanie: "nie bać się nieznanego".
NIe chcę się tu wymądrzać, sama mam problem ze sobą, też się jakaś zacofana czuję, ale wiesz..komuś łatwiej doradzać..