Skocz do zawartości
Forum

Niezadowolenie z zawodu, myśli samobójcze i wycofanie


Gość Annabel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.
Mam 31 lat, pracuję jako lekarz. Mój problem polega na tym, że nigdy nie chciałam się tym zajmować. Podczas studiów zachorowałam na depresję, pojawiły się lęki, podejrzewano też lekką postać schizofrenii. Było mi naprawdę ciężko, zwłaszcza, że nie miałam w swoim otoczeniu ani jednej osoby, z którą mogłabym w tamtym czasie porozmawiać. Na medycynę poszłam pod naciskiem rodziców, podczas gdy moje zainteresowania krążyły bardziej wokół literatury. Pochodzę z małego miasteczka, a w domu często było biednie- nigdy nie jeździłam na wycieczki szkolne i nosiłam dziwaczne, poprzerabiane ubrania, z których w szkole często się wyśmiewano. Nie zwracałam jednak na to wtedy większej uwagi, bo uwielbiałam się uczyć i czytać, a książki były moim światem. Dopiero z obecnej perspektywy widzę, że właśnie to było pierwszym powodem mojego wycofywania się z kontaktów z innymi ludźmi. Kiedy w ostatniej klasie liceum oznajmiłam, że nie pójdę na medycynę, mama powiedziała, że w takim razie mogę wynosić się z domu. Nie miałam jednak dokąd pójść i zostałam, z każdym dniem pogrążając się w coraz większej nienawiści do siebie. Były to czasy, gdy w moim miasteczku internet miały może 2 osoby, nie wspominając już o telefonach komórkowych. Finansowo byłam zależna od rodziców, sama nie miałam nic- jedyną możliwością zarobienia pieniędzy w tamtym czasie i miejscu było zbieranie jagód i ziół, zresztą zarobione w ten sposób pieniądze oddawałam rodzicom, żeby mogli kupić potrzebne do życia podstawowe rzeczy. Wtedy też pojawiły się pierwsze myśli samobójcze.