Skocz do zawartości
Forum

Trudności w nauce i organizowaniu czasu


Gość Andy95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam 19 lat i jestem uczniem technikum .. Mam pewien problem :/ otóż chciałbym się uczyć lepiej , jestem słabym uczniem ledwo zdaję , mam problemy zdrowotne opuszczam sporo zajęć w szkole ... ale wracając do nauki nie jestem jakimś tumanem ... nigdy nie miałem poprawki. Przychodząc ze szkoły mam sporo czasu a nie umiem nim rozporządzać ... zamiast się uczyc - ciało , chcę umysł nie .. to siedzę na internecie przeglądając wydarzenia sportowe , wiadomości itd ..potrafi to trwać nawet 7 godzin jeżeli wracam o 14 00 po jakimś czasie przeważnie wieczorem 22 -22 30 dopiero biorę się za lekcję ..nie wiem czym to może być spowodowane ale od niedawna dosyć powazne problem zdrowotne ( serce ) i nie powiem ale stresuje się obecną sytuacją choć przedtem miałem podobnie tak z tą nauką .Nie wiem jak się z tym za bardzo uporać bo nawet jak bym chciał wyłączyć komputer itd to do głowy nauka i tak mi nie będzie chciała wejść ... wkurza mnie to bo w tym wieku to myślę że właśnie powinienem się zając szkołą , życiem prywatnym ,szukaniem dziewczyny a nie komputerem .

Odnośnik do komentarza

Niestety coraz więcej osób ma ten problem. Ludzie uciekają od swoich problemów do "Cyberprzestrzeni".
Komputer mógł się stać Twoim nałogiem, dlatego nie potrafisz skupić się na nauce. Nie ważne jest dla Ciebie, że nie masz czasem co na nim robić, czytasz jakieś pierdoły, ważnie jest to, że jest włączony a Ty go użytkujesz, tak?
Może spróbuj stworzyć taki "Plan dnia", nie musisz dostosowywać się całkiem do niego.
Np. 8-14 - szkoła
15 - powrót, obiad
16-17 odrabianie lekcji
17-19 komputer
20-22 nauka
Najlepiej żebyś ograniczył korzystanie z komputera do max 2 godzin dziennie. Powoli zaczniesz od-uzależniać się i Twoje myśli będą kierowane na to co masz wg. planu zrobić. Najlepiej podziel dzień na godziny, żeby obowiązki Cie za bardzo nie nużyły :)