Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Jak poradzić sobie ze skrajnymi emocjami?


Gość 8...l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam 21 lat, studiuję. Od dłuższego czasu borykam się z pewnym problemem. Tak naprawdę, odkąd pamiętam żyłem z dziwnymi stanami emocjonalnymi objawiającymi się skrajną depresją lub poczuciem skrajnej euforii. Stany te (w przeważającej większości były to te pierwsze), potrafią występować u mnie, około kilkadziesiąt razy dziennie w nasileniu. Zaważyłem, że od jakichś sześciu lat, były one związane , z konkretnym osobami (zwykle były to kobiety), które powielały pewne schematy, w w dużym stopniu (zwykle, skrajne unikanie bliskości i niestałość z ich strony). Sprawiało to, że te relacje stawały się bardzo toksyczne. Byłem przymuszony do tłumienia swoich uczuć, gdyż takich relacji nie byłem pewien, co skutkowało po dłuższym czasie wybuchami agresji (mentalnej, oczywiście) i autoagresji. Wybuchy te, zwykle kończyły relacje. Takie stany wiązały się zwykle, z totalną nienawiścią do swojego ciała i psychiki albo w całkowitym zatapianiu się w pracy. Odkąd pamiętam, miałem wiele pasji, które mam do dziś i regularnie je rozwijam, mimo tego że nie widzę w nich coraz bardziej sensu. Najczęściej ich rozwijanie wiąże się z próbą imponowania innym i co ciekawe, wzrasta wprost proporcjonalnie, do nienawiści. Sytuacja ta była znośna, przez kilka lat. Potrafiłem jakoś żyć w dużym przygnębieniu i poczuciu, że możliwe, iż tak ma każdy. Udawało mi się to wszystko kryć przed rodziną i kolegami. Wszystko zaczęło się zmieniać po kolejnej, intensywnej, ale i toksycznej relacji, która zakończyła się samookoleczeniem (niezbyt poważnym na szczęście) i wylądowaniem u psychiatry, który po 30 minutach stwierdził, że jestem osobą typu borderline, kazał udać się do psychologa, ale powiedział, żebym absolutnie nie leczył się lekami. Tak naprawdę, psycholog stwierdził, że regularne myśli samobójcze ma każdy, a ja jestem po prostu niedojrzały emocjonalne. Po