Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Mój ojciec to żałosny alkoholik, wstyd i problem


Gość mercedes77

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mercedes77

Mam 20 lat, studiuję we własnym mieście, mieszkam z rodzicami, siostra (starsza) już wyprowadziła się i ma spokój. Mój ojciec pracuje na 3 zmiany, bywa, że ma po 4 nocki pod rząd i w zasadzie tylko wtedy jest trzeźwy żeby nie wylecieć z roboty i mieć na %%. Cały pozostały czas robi mi siarę na ulicy, w sklepie, przed znajomymi, przed kobietami, przed rodziną. Jego jedynym powodem do chlania są kumple z pracy, starzy kawalerowie, którzy nienawidzą faktu, że on ma rodzinę (miękka faja) i ciągają go na piwo. Znaczy teraz już nie muszą, bo woli wódkę w zaciszu domowym. Zaczął się robić agresywny, moja mama daje mu po sobie jeździć i się mieszać z błotem i każe mi to przeczekiwać, a wszyscy wiemy, że jak przegnie, to zrobię mu wiele niedobrych rzeczy. Proszę Was doradźcie, gdzie można szukać pomocy. Nie chodzi mi o punkty mediacji dla rodziny ani psychologa dla mnie, tylko o rozwiązanie problemu. Dobry byłby np. przymusowy odwyk z transportem, ale nie wiem jak to załatwić. Macie podobne doświadczenia lub wiecie jak temu zaradzić? Proszę o odpowiedź:/

Odnośnik do komentarza

Wiesz co, przymusowy odwyk, daje tylko tyle,że rodzina pozbywa się na jakiś czas z domu delikwenta, a po jego powrocie, również wraca problem. Oczywiście najpierw mama musiał by złożyć w sądzie wiosek o takie leczenie męża, a widać ,że ona raczej tego nie zrobi. Osoba uzależniona musi sama chcieć się leczyć,żeby wogóle była szansa, żeby wyjść z nałogu, bo bez jej chęci i dobrej woli,żadne ośrodki,ani terapie,nie przyniosą efektu. Jednak,można taką osobę ,,motywować,, do leczenia,porzez psucie komfortu picia.
Jeśli ojciec jest agresywny slownie,czy czynnie ,należy bezwzględnie wzywać policję i założyć mu niebieską kartę.