Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

drżenie rąk , nadmierne pocenie się. Szukam pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam na imię Darek i mam 23 lata.
Chcę w skrócie omówić swoją dolegliwość.
Od dawien mam problemy z drżeniem rąk oraz nadmiernym potem w sytuacji stresowej. Jestem studentem co z tym idzie mam sporo prezentacji publicznych, przed taką prezentacją czuję się dosyć pewnie ale gdy już zaczynam dochodzi do totalnej katastrofy , ciężko mi wypowiadać zdania, ręce mi latają, pocę się w każdym miejscu ciała. Ogólnie całe ciało mi drży. Czasem strach też towarzyszy mi podczas rozmowy z obcą mi osobą. Zwracam się do was o poradę. Czy to jest dolegliwość z którą muszę iść do lekarza ? Czy może spróbować walczyć z tym na własną rękę przy pomocy farmakologi? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Gość Kobieta w czerwieni

Wydaje mi się, że to fobia społeczna. Przed stresującą sytuacją wypróbuj uspokajające leki ziołowe. Jeśli to nie pomoże, to zgłoś się do psychiatry i psychologa (w publicznych placówkach zapisujesz się bez skierowania do psychiatry i dostajesz od niego skierowanie do psychologa). Psycholog rozpocznie z Tobą terapię, która pomoże Tobie ograniczyć problem stresu i wypracować relaksacyjne techniki dla sytuacji kryzysowych. Psychiatra najpewniej przepisze Tobie uspakajające leki na receptę doraźne i/lub do regularnego stosowania. Najczęściej są to antydepresanty. Na własną rękę będzie Tobie bardzo trudno to zwalczyć, zakładam też że parę lat już to trwa. Wierzę, że problemu się pozbędziesz, ale potrzeba na to czasu - życzę cierpliwości ;-)

Odnośnik do komentarza

Darku, przez Internet nie da się postawić rozpoznania, ale najprawdopodobniej dolegliwości, jakich doświadczasz, pojawiają się na tle emocjonalnym wskutek odczuwanego lęku społecznego. Czy to wymaga od razu farmakoterapii? Ja radziłabym zacząć od konsultacji z psychologiem i pracy nad sobą, np. podczas treningów interpersonalnych. Pozdrawiam i powodzenia!