Skocz do zawartości
Forum

Bardzo wysoki poziom ogólnej sprawności umysłowej


Gość Agata199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Postanowiłam zwrócić się do Was, ponieważ mam poważne wątpliwości dotyczące wyniku mojego testu na inteligencję. 2 lata temu stwierdzono u mnie dysortografię. Wraz z próbnymi dyktandami przeszłam również test na ogólną sprawność umysłową. Na opinii napisane było: ,,Ogólna sprawność umysłowa kształtuje się na poziomie bardzo wysokim, (...) bardzo dobrze wykształcone są takie funkcje jak myślenie abstrakcyjne i logiczne" itp.
Od dawna byłam jednak przekonana o czymś przeciwnym - często mam problemy ze skupieniem się na zajęciach(studiuję medycynę), w relacjach międzyludzkich jestem raczej wycofana, nierzadko czuję się wykluczona z grupy rówieśników, ponieważ nie jestem w stanie przeprowadzić składnej rozmowy. Trudno mi znaleźć stosowną reakcję na zachowania moich rozmówców, ponieważ te, które przychodzą mi do głowy, mogą się wydawać niezgodne z tematem, lub po prostu nietrafione. Czasem czuję również kompletną pustkę w głowie, jakbym w ogóle nie była w stanie jakkolwiek odpowiedzieć. Jedyne tematy, na które potrafię prowadzić ożywioną rozmowę, dotyczą moich zainteresowań. Są jednak one dość egzotyczne dla większości osób w moim wieku, dlatego ostatecznie nie wykorzystuję ich podczas konwersacji.
Czy sądzicie, że uzyskany przeze mnie wynik na teście może być błędny, lub nie mieć odzwierciedlenia w życiu codziennym? Jak interpretować taką opinie i czy faktycznie można ją przełożyć na iloraz inteligencji?

Odnośnik do komentarza

Inteligencja to nie to samo co umiejętności społeczne. Być może masz wysoką inteligencję, co wykorzystujesz w swoich zainteresowaniach, a nie interesują Cię inne tematy, więc nie pogadasz z ludźmi. Ktoś inny może mieć mniejszą inteligencję, ale nieukierunkowane zainteresowania i przez to ma więcej ogólnej wiedzy potrzebnej do rozmów o niczym.

Odnośnik do komentarza