Skocz do zawartości
Forum

lektorka


Gość Problem w szkole

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Problem w szkole

Witam, chciałabym podzielić się swoim problemem, który pojawił się jakieś 2 miesiące temu i trwa nadal w mojej pracy. Otóż po krótce: pracuję od 2 lat jako lektorka języka obcego w niedużym mieście. Jestem po zupełnie innych studiach, ale dodatkowo zrobiłam certyfikat CAE i uczyłam też od kilku lat na korepetycjach. Gdy był nabór do jednej ze szkół wysłałam CV i przeszłam pozytywnie rozmowę kwalifikacyjną. Chciałam uczyć dzieci w klasach 4-6 ale dostałam grupy z młodszymi dziećmi. Nigdy nie miałam doświadczenia w nauce takich małych dzieci, ale poradzilam sobie. Po wstępnym szkoleniu i czytaniu książek nauczyciela udawało mi się przygotowywać lekcje. Rodzice raczej byli zadowoleni, grupy utrzymywały się i dzieci też raczej chętnie przychodziły na lekcje. Po roku czasu zaproponowano mi też dodatkowe stanowisko. Trochę obawiałam się, że sobie nie poradzę, ale raczej wszystko było w porządku. Obsługiwałam sekretariat szkoły. Nie miałam pisemnie ustalonych obowiązków, gdyż nie dostałam (przez długi czas) umowy na piśmie, jednak pytałam w trakcie rozmowy związanej z tym drugim stanowiskiem jakie będą moje obowiązki i właściciele przekazali mi sprawy typowo biurowe. Dodatkowo myłam kubki po gościach, uzupełniałam nasz "barek" i na prośbę właścicielki robiłam zakupy zaopatrzeniowe i wyrzucałam śmieci z kubełków w klasach. Później jeszcze doszło mi nauczanie osoby dorosłej na wyższym poziomie, czułam, że jest to trochę narzucone, później pytała się mnie właścicielka czy chcę zrezygnować, ale nie chciałam pokazywać, że nie dam sobie rady. Nie dano mi umowy o pracę, mimo iż tak powiedziano na wstępnej rozmowie i później jeszcze przypominałam się i była zgoda, a potem zwlekanie. Parokrotnie właścicielka poprosiła mnie, abym zamiotła w korytarzu (pierwszy raz przed świętami). Wogóle była tam pani która sprzątała, ale rzadko przychodziła. Pozamiatałam wtedy, ale tylko ta