Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Problem z nauką, totalny brak kontroli nad swoim ciałem


Gość Szarowy

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, piszę do Was o pomoc i poradę, mam 25 lat pracuję i "studiuję" .I właśnie to studiowanie celowo wziąłem w cudzysłów. Nie jestem w stanie zebrać się by wstać rano na zajęcia. Gdy dzwoni budzik do pracy w mniej lub bardziej radosny sposób,ale zbieram się do niej i nigdy jeszcze nie spóźniłem, jednak gdy przychodzi dzień gdy mam studia to dopada mnie kompletna niemoc. Wieczorem wpajam sobie do głowy,że muszę wstać, płacę za te cholerne studia,to moja szansa na rozwój etc, a rano kompletna dętka. Budzik nie robi na mnie wrażenia,tworzę sobie w głowie jakąś alternatywną wizję która pozwala mi wyłączyć budzik uspokoić wszystkie nerwy i spać dalej. Dopiero później zrywam się z myślą " o Boże,przecież miałem być na studiach". To już 4 taka sytuacja pod rząd. Nie jestem w stanie tego przełamać i szczerze czuję się całkowicie bezradny w tym. Z samą nauką też mam problemy. Potrafię w domu przez 3 godziny intensywnie zajmować się jakimś problemem, realizować zadanie z pracy czy pomagać komuś (nawet w nauce) jednak kiedy mam sam zacząć uczyć się dla siebie to znów totalna niemoc...HELP

Odnośnik do komentarza

Czy ktoś kazał ci iść na te studia? Czy realizujesz marzenia mamy, taty, albo kogoś na kim ci zależy? Czy to był twój pomysł, żeby wybrać ten kierunek? Twój organizm cały protestuje przeciwko temu i to widać. Gdyby studia były lekkie i niewymagające, to dałbyś radę tak się przemęczyć. Ale jeżeli nauki jest dużo, to nie dasz rady walczyć z sobą i jeszcze z wymaganiami prowadzących zajęcia. Nie zmusisz się do autentycznego zaangażowania, a bez takiego zaangażowania masz to co masz. Wybrałeś rozumem, ale gdzieś w środku nie jesteś przekonany. To nie minie samoistnie, ale dopiero, kiedy poczujesz się autorem i jedynym właścicielem pomysłu studiowania.

Odnośnik do komentarza