Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Jak sobie poradzić z samotnością?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 20 lat. Od pewnego czasu zmagam się z poczuciem osamotnienia. Wstyd się przyznać, ale prawie w ogóle nie mam kolegów ani przyjaciół. Głównie przez to, że przez całe życie byłem nieśmiały i mało zagadywałem do ludzi i nikt na mnie uwagi nawet nie zwracał. Dlatego coraz mniej mam chęci do życia i boję się, że do końca życia będę taki samotny. Nie mam z kim wyjść, porozmawiać, ani nic podobnego. Tyle razy się zastanawiam czemu akurat mnie to spotkało. Rówieśnicy z moich poprzednich szkół potrafili mnie tylko obgadywać za plecami. Teraz studiuję. Niby jest trochę lepiej, staram się jakoś przełamywać i więcej rozmawiać, ale co z tego skoro i tak nie potrafię nawiązać żadnej głębszej znajomości. Smutno mi się nieraz robi jak patrzę na tych ludzi, którzy się świetnie bawią i zdążyli już pozakładać rodziny. Mam takie wrażenie, że jestem jakiś inny niż cała reszta. Jeszcze myślałem o samobójstwie, ale nie byłbym zdolny zrobić czegoś takiego. Już sam nie wiem co mam robić. Nie wiem jak przełamać ten lęk przed obcymi ludźmi. Mógłby mi ktoś coś doradzić?

Odnośnik do komentarza
Gość milenawojek

Samobójstwo to nigdy nie jest rozwiązanie, a tak naprawdę tylko pokazuje jak bardzo słabi jesteśmy a nie powinniśmy być! Samotność to nic złego, tylko trzeba to zaakceptować i polubić przebywanie z samym sobą. Sporo w tym temacie uświadomił mnie Aplan na swoim blogu Teksty-Aplana. Od dłuższego czasu miałam poczucie samotności ale dopiero teraz zaczęłam sobie z tym radzić i muszę przyznać, że to całkiem polubiłam. Może i jestem samotna ale robię rzeczy, które sprawiają, że czuje się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się