Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum WP abcZdrowie ×
Forum

Jak znaleźć motywację do wyjścia z depresji?


Gość Maria444

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maria444

Mam 22 lata. Jestem studentką. Od zawsze byłam bardzo nieśmiała, nie odzywałam się do ludzi z wyjątkiem mojej najbliższej rodziny. Tłumiłam siebie, bałam się pokazać jaka jestem i jakie mam zainteresowania. W domu i z niektórymi kuzynkami, z którymi na co dzień przebywałam byłam prawie w pełni sobą. Natomiast w szkole, trzymałam się z boku i nie odzywałam się wcale. Moi rodzice nie są razem z miłości. Zostali zmuszeni do małżeństwa. Nie byli w stanie sprzeciwić się rodzinie. Wychowywała mnie wyłącznie mama. Tata się mną (i rodzeństwem) nie interesował za bardzo.
Odkąd pamiętam, zawsze czułam się gorsza. Zazdrościłam innym tego jak luźno byli traktowani przez rodziców, że mieli przyjaciół, potrafili nawiązywać kontakty z ludźmi, mieli talenty, zdobywali świetne oceny. Wzorowe zachowanie, przejście z klasy do klasy, porządne oceny, postępowanie wobec innych tak jakby oni wszyscy byli ważniejsi ode mnie i gdyby wymaganie czegoś od kogokolwiek było nietaktem - te czyny stanowiły dla mnie powinność. Dlatego zawsze trudno mi było siebie za cokolwiek pochwalić, ponieważ wszystko co robiłam dobrze uważałam za swój obowiązek. Mama krytykowała mnie i innych ludzi, gdy za krótko przebywali u rodziny, nie odwiedzili krewnego w szpitalu czy za branie czekolady lub pieniędzy w postaci podziękowania za pomoc. Ja się nie sprzeciwiałam stanowczo, bo wiedziałam, że moja mama miała ciężkie dzieciństwo i nie chciałam jej robić wstydu. Wtedy rodzina taty robiłaby jej wyrzuty, że jest beznadziejną matką.