ewelina.dietetyk

Kobieta, 25 lat, Warszawa

O SOBIE:

Dietetyk Peater.net

Lista postów użytkownika
ewelina.dietetyk

Re: Regularne posiłki a głód

Prawdopodobnie wcześniej Twoje posiłki były bardziej sycące i się nimi najadałaś oraz nie pobudzałaś tak często wydzielania insuliny (jej zbyt duży wyrzut, nieadekwatny do posiłku powoduje ponowny głód). Śmiało możesz wrócić do 3-4 posiłków (umieszczając je w planie dnia co 3-4 h). Jeżeli przy tej kaloryczności chudniesz 0,5-1 kg/tydzień to wartość ta jest prawidłowa :)

ewelina.dietetyk

Re: Jak nie przytyć w święta?

Redukcja masy ciała to nie jest wyścig, aby zdrowo stracić kilogramy i nie nabawić się efektu jojo warto zmienić nawyki żywieniowe by kilogramy spadały powoli, a skóra miała czas na regenerację. Jeżeli nasza dieta jest zbilansowana, to nie ma potrzeby dodatkowej suplementacji, a w szczególności sięgania po tabletki, które mają za zadanie przyspieszyć nasz proces chudnięcia. Suplementy na naszym rynku nie są badane i może się w nich znaleźć co tylko producent zechce. Niektóre z nich mogą stanowić niebezpieczeństwo dla naszego zdrowia i życia.

ewelina.dietetyk

Re: Odchudzanie

Niestety, ale diety pudełkowe nie uczą zasad prawidłowego odżywiania. Podczas korzystania z cateringu odżywiamy się dobrze, ale tuż po zakończeniu wracamy do poprzednich nawyków żywieniowych. Zachęcam do wprowadzenia na stałe małych zmian w swoim jadłospisie, aby zachować zdrowie i prawidłową masę ciała :)

ewelina.dietetyk

Re: owoce, ile ich jeść

Piramida dla dzieci i młodzieży podaje: Jedz różnorodnie warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.

Nie przytyjesz jeżeli nie przekroczysz swojego zapotrzebowania energetycznego :)

ewelina.dietetyk

Re: Shake białkowy u 15 latka

Taki zaproponowany przez Ciebie jest jak najbardziej zdrowy :) W przypadku chęci przybrania na masie mięśniowej ważna jest również zbilansowana dieta o nieco większej niż zapotrzebowanie kaloryczności oraz aktywność fizyczna (treningi siłowe).

ewelina.dietetyk

Re: Brak

Patrząc na siatki centylowe, to masa ciała jak i wzrost znajdują się w podobnym miejscu więc rozwój jest prawidłowy. BMI znajduje się także w prawidłowym zakresie.

ewelina.dietetyk

Re: Jak spalić tkankę mięśniową?

Na jakiej podstawie twierdzisz, że masz zbyt dużo masy mięśniowej? Na jakim sprzęcie wykonywałeś badanie składu masy ciała? Twoja masa ciała jest prawidłowa w stosunku do wzrostu. W przypadku celiakii (gdzie zmniejszona jest wchłanialność składników odżywczych) masa mięśniowa przyniesie jedynie korzyści, a możliwości wcale nie są ograniczone ;)

ewelina.dietetyk

Re: Zatrzymanie miesiączki i wypadanie włosów po odchudzaniu

Stosując tak niskoenergetyczną dietę nie dostarczamy niezbędnych składników odżywczych, czego konsekwencją może być zatrzymanie miesiączkowania, ponieważ energia wykorzystywana jest na inne potrzeby organizmu. Chudnięcie jest procesem, dlatego nie warto przyspieszać efektu. Powolna redukcja będzie bezpieczniejsza :)

ewelina.dietetyk

Re: Białko w diecie na nabranie masy

~Allernos
Jakie konkretnie produkty białkowe byscie polecili dla ćwiczących?

Na masie najlepiej sprawdzą się zwierzęce źródła białka: chude mięso, ryby, jaja, mleko i przetwory mleczne, ale również i te roślinne np. rośliny strączkowe w połączeniu z kaszami czy też orzechy i nasiona.

ewelina.dietetyk

Re: Czy dieta i ćwiczenia pozwolą przytyć?

W przypadku chęci zwiększenia masy ciała należy zastosować odpowiednią dietę, a także ćwiczenia fizyczne. Kaloryczność diety powinna być nieco większa niż zapotrzebowanie (około 200-300 kcal więcej niż wydatkujemy na co dzień). Ważna również jest ilość białka (powinno to być około 1,3 g/kg masy ciała) i jego jakość - np. chude mięso, ryby, jaja, mleko i jego przetwory, rośliny strączkowe w połączeniu z kaszami. Jeżeli chodzi o ćwiczenia to warto postawić na ćwiczenia siłowe, które pomogą w budowaniu masy mięśniowej, by nie przybrać jedynie tkanki tłuszczowej. W celu zwiększenia kaloryczności diety warto sięgać po takie produkty jak orzechy (masła orzechowe), suszone owoce czy też batony pełnoziarniste.

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%, czy 1.5%

Na diecie warto sięgać po mleko do 2% tłuszczu, szczególnie w przypadku posiadania cukrzycy czy chorób sercowo-naczyniowych bądź też obciążenia rodzinnego tymi jednostkami chorobowymi. W przypadku chęci utrzymania masy ciała należy sugerować się własnymi preferencjami smakowymi, gdyż ta różnica w ilości tłuszczu nie wpłynie na znacząco na kaloryczność diety ;) Rozpuszczalność witamin będzie w obu przypadkach wystarczająca, ponieważ powinniśmy patrzeć szerzej na spożycie tłuszczu w diecie. Dodatkowo mleko o niższej zawartości tłuszczu nie jest uboższe w witaminy i składniki mineralne.

ewelina.dietetyk

Re: Jak się odchudzanicie?

Suplementy pojawiające się na rynku nie są kontrolowane. Mogą one zawierać niebezpieczne substancje, które negatywnie wpłyną na zdrowie. Szczególnie te rekomendowane na schudnięcie mogą zawierać zakazane substancje, które posiadają między innymi termogeniczne właściwości - przyspieszają akcję serca i zwiększają ciepłotę ciała. Szybkie rozwiązania wcale nie są dobre! Zachęcam do podjęcia racjonalnej, zbilansowanej i różnorodnej diety, w której to na wszystkie produkty znajdzie się miejsce, jeżeli będą spożywane okazjonalnie i z umiarem.

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Panie Adrianie, proszę sprawdzić jeszcze raz. Producent na opakowaniu podaje kaloryczność ugotowanego makaronu ;)

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Adrian z Polszy
Mam jeszcze pytanie, czy makaron pełnoziarnisty żytni od lubelli jest zdrowy, i czy tuczy? Lubię zjeść sobie na obiad cała paczkę czasem, bez żadnych dodatków, po prostu ugotowany makaron. Czy mogę tak jeść? Kocham ten makaron :D

Makaron pełnoziarnisty jest wykonany z mąki pszennej pełnoziarnistej. Każdy makaron pełnoziarnisty będzie lepszy od tego z oczyszczonej mąki z uwagi na zachowanie błonnika oraz większej ilości składników odżywczych. Ilości, o których wspominasz są na prawdę duże, a makaron jak i inne produkty zbożowe posiadają sporo kalorii z uwagi na małą ilość zawartej w nich wody. Cała paczka makaronu (400-500g) może zrealizować dzienne zapotrzebowanie energetyczne, gdyż 100g suchego produktu to około 350 kcal. Obiadowa porcja makaronu wynosi około 50-100g suchego produktu. Zachęcam do sięgania po różnorodne produkty zbożowe pełnoziarniste.

ewelina.dietetyk

Re: Strach przed jedzeniem.

Spokojnie! Odchudzanie jest procesem :) Powolna utrata masy ciała jest bezpieczniejsza, daj sobie czas i nie sięgaj bo restrykcyjne diety - dodatkowo ciężko na nich wytrwać! Zbilansowana dieta, o niewielkim deficycie energetycznym będzie najlepsza :)

ewelina.dietetyk

Re: Odchudzanie

W chwili obecnej jesteś jeszcze w fazie wzrostu i rozwoju, dlatego należy się wystrzegać restrykcyjnych diet. Postaw na regularną aktywność fizyczną - znajdź swoją ulubioną. Ogranicz spożycie żywności przetworzonej m.in.: słodycze, słone przekąski, fast food, słodkie napoje. Już te kroki pomogą Ci w zmniejszeniu masy ciała.

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Jest to kwestia indywidualna. Nadmierne spożywanie w alergenu powoduje stan zapalny, a także może być powodem innych objawów, których nie wiążesz z alergią na białko mleka (np. migreny, kaszel, katar, atopowe zapalenie skóry). Zachęcam do ograniczenia tego produktu i zamiany np. części mleka krowiego na mleko roślinne.

ewelina.dietetyk

Re: 15-20 kg mniej ktos pomoże ?

Jesteś w fazie rozwoju, dlatego drastycznie diety nie są wskazane. Bądź bardziej aktywna, zamiast siedzieć przed telewizorem idź na spacer, albo na rower - wybierz aktywność, która będzie sprawiała Ci przyjemność i wykonuj ją regularnie.

Ogranicz spożycie słodyczy, słonych przekąsek oraz fast food, a zwiększ ilość spożywanych warzyw. Będziesz syta na dłużej, a to spowoduje, że przyjmiesz mniej kalorii :)

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Kiedy alergia pokarmowa na nabiał była zdiagnozowana (teraz czy w dzieciństwie)? W przypadku silnych objawów alergii należy unikać nadmiaru alergenu (w tym przypadku mleka i jego przetworów).

ewelina.dietetyk

Re: Wegetarianizm i wypadanie włosów POMOCY

Sięgaj po produkty pełnoziarniste (kasze, makarony, pieczywo razowe), nasiona i orzechy, które są między innymi bogactwem witamin z grupy B. Nie eliminuj nabiału, ponieważ jest to jedno z główniejszych źródeł białka w Twojej diecie. Zrób podstawową morfologię krwi i oznacz zawartość żelaza.

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Wymienione produkty nie przeszkodzą Ci w utrzymaniu masy ciała jeżeli nie będą spożywane w nadmiarze ;) Wiesz ile kalorii spożywasz, a przy obecnej masie ciała, wzroście i aktywności fizycznej jest to wartość, która pozwoli utrzymać Ci aktualną masę ciała.

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Bardzo świadomie podchodzisz do tematu żywienia! :) Warzywa powinny stanowić nawet połowę objętości Twojego talerza, warto o to zadbać :)

Czy chciałbyś utrzymać masę ciała, czy zależy Ci na jej wzroście? Kasza manna (zwykła jak i błyskawiczna) sprawdzi się w połączeniu z owocami jako posiłek potreningowy aby uzupełnić straty zapasów w szybki sposób :)

ewelina.dietetyk

Re: Mleko 0.5%

Wszystko zależy od tego jak wygląda Twoja dieta i jej bilans energetyczny (liczba kalorii jaką spożywasz i jaką wydatkujesz/spalasz). Litr mleka 0,5% tł. dostarczy około 370 kcal - co może być równowartością drugiego śniadania. W przypadku osób młodych warto sięgać po nabiał, który dostarczy pełnowartościowego białka, wapnia czy też witaminy D. Składniki te są szczególnie potrzebne do budowy kości w fazie wzrostu organizmu.

ewelina.dietetyk

Re: Czy śniadanie trzeba jeść od razu po przebudzeniu?

Śniadanie warto zjeść w pierwszej części dnia, najlepiej do 1 godziny od przebudzenia. Po nocnym poście potrzebujemy energii. Gdy nie dostarczymy substratu możemy poczuć się senni, zmęczeni, a dodatkowo mogą towarzyszyć nam objawy związane z rozpadem glikogenu (materiału zapasowego glukozy) w wątrobie (np. mdłości).

ewelina.dietetyk

Re: Niedobrze po jedzeniu

Opisywane przez Ciebie objawy po zjedzeniu posiłku mogą wynikać z podrażnienia błony śluzowej żołądka, po opisywanym incydencie związanym z alkoholem. Staraj się ograniczyć spożycie słodyczy, produktów bogatych w cukier i słonych przekąsek, które zwiększają wydzielanie soku żołądkowego, a tym samym powodują wspomniane dolegliwości.

ewelina.dietetyk

Re: Spożywanie pierogów na obiad

Oczywiście ważne jest urozmaicenie posiłków, ale pierogi (tak samo jak chleb czy ziemniaki) również mogą się znaleźć w diecie. Zachęcałabym jedynie do dania jakiegoś produktu białkowego do pierogów na słodko np. jogurtu naturalnego czy twarożku.

ewelina.dietetyk

Re: Prawidłowa waga 13-latki

~Agnieszka Kaczmarek
Mam 13 177cm wzrostu i ważę 68,5 kg czy to dobrze

Tak, Twoja masa ciała jest prawidłowa (Twoje BMI na siatkach centylowych mieści się pomiędzy 75 a 85 centylem).

ewelina.dietetyk

Re: Jak szybko schudnąć?

nikowna
A czy włączenie ryb podczas odchudzania jest odpowiednim zabiegiem? Jak uważacie? Bo natrafiłam w sieci na fajny przepis https://mowisalmon.pl/przepisy/pieczony-losos-na-cytrynowym-risotto/ łosoś z cytryną i zastanawiam się czy moze to w jakiś sposób wspomóc nasze odchudzanie?

Oczywiście ! Ryby są źródłem pełnowartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3, które mają działanie przeciwzapalne :) Warto po nie sięgać również podczas redukckji masy ciała, ponieważ sycą na dłużej :) ! Można go zjeść w wersji jaką podesłałaś (z ryżem arborio), ale również z innymi kaszami i warzywnymi dodatkami ;)

ewelina.dietetyk

Re: Czy siłownia jest zdrowa?

Trening oporowy z wykorzystaniem ciężaru wolnego czy też maszyn na siłowni pomaga nie tylko w budowaniu masy mięśniowej i rzeźbieniu ciała, ale również bardzo dobrze wpływa na kości. Najlepiej jest wybrać taką aktywność, która sprawia największą radość. Jednakże siłownia czy też treningi fitness wzmacniające ciało (np. TBC) dają niesamowite efekty.

ewelina.dietetyk

Re: Która kasza jest najlepsza?

Każda kasza ma w sobie coś innego, warto jeść różnorodnie :) Zajrzyj na blog www.naszakasza.pl po garść inspiracji :)

ewelina.dietetyk

Re: Jak szybko schudnąć?

Powolna utrata masy ciała to złoty środek do utrzymania efektów na długo. Często wystarczy zmiana nawyków żywieniowych (ograniczenie słodyczy, alkoholu czy słonych przekąsek; wprowadzenie 3-4 posiłków i nie podjadanie między nimi; zwiększenie ilości spożywach warzyw, które są cennym źródłem błonnika i witamin) oraz włączenie aktywności (nawet takiej spontanicznej, jak wybieranie schodów zamiast windy, czy przejście 2-3 przystanków autobusowych). Jeżeli te drobne zmiany nie pomagają, warto obliczyć swoje zapotrzebowanie, a następnie obliczyć w programie ile kalorii faktycznie się spożywa i czy oby nie jemy za dużo niż potrzebujemy ;)

ewelina.dietetyk

Re: Dieta i ćwiczenia dla młodej kobiety

Dobrze zbilansowana dieta to klucz do sukcesu! :) Oblicz swoje zapotrzebowanie energetyczne lub użyj do tego aplikacji online i działaj. Deficyt energetyczny oraz ruch, który będzie sprawiał Ci przyjemność przyniesie spektakularne efekty.

ewelina.dietetyk

Re: Odżywki białkowe na odchudzanie?

Prawidłowo zbilansowana dieta, z odpowiednią ilością białka nie wymaga posiłkowania się odżywkami białkowymi, a mogą one nawet utrudnić proces redukcji, gdyż dostarczają znaczącej ilości kalorii. Jeżeli wpiszemy je w plan to nic nie stoi na przeszkodzie.

ewelina.dietetyk

Re: Catering dietetyczny

Dobrym rozwiązaniem jest sprawdzenie kilku cateringów (pakiety startowe). To pozowli Ci wybrać ten, który spełnia Twoje wymagania, a dodatkowo będzie skuteczny.

ewelina.dietetyk

Re: Jak wygląda dieta przy jelicie nadwrażliwym?

Dieta w tej jednostne chorobowej różni się w zależności od typu. Najlepszym rozwiązaniem będzie konsultacja z dietetykiem, ponieważ każdy pacjent ma inną tolerancję na produkty i inne dolegliwości towarzyszące. Jednym wystarczy jedynie ograniczenie oczyszczonych produktów lub bogatych w FODMAP, a innym eliminacja laktozy, pszenicy i niektórych warzyw.

ewelina.dietetyk

Re: dieta w 5 minut - to mozliwe?

Zapotrzebowanie kaloryczne wyliczane jest przy pomocy wzorów (tak robi także dietetyk). Warto skorzystać z takiej aplikacji, która umożliwia jeszczce kontakt z dietetykiem aby ustalić odpowiednią kaloryczność bądź się upewnić, że jest ona prawidłowo dobrana. Jeżeli chcemy szybkiego roziwązania dieta w aplikacji będzie dobrym pomysłem, o ile będzie pasowała naszym preferencjom.

ewelina.dietetyk

Re: Chleb w diecie

Pieczywo w diecie odchudzającej powinno mieć swoje miejsce. Wybieraj to pełnoziarniste, bogate w błonnik, nieoczyszczone, a zyskasz sytość na dłużej, składniki mineralne (np. magnez) i witaminy (szczególnie z grupy B). Jeżeli chodzi o ilość to 2-3 kromki na jeden posiłek będą odpowiednią porcją.

ewelina.dietetyk

Re: Kawa i odchudzanie

Kawa, a właściwie kofeina nieco (3-16%) zwiększa termogenezę ciała. To powoduje, że nieco więcej kalorii spalamy, jednakże samo picie kawy nie wystarczy. Jeżeli chodzi o niekorzystny wpływ to może on odnosić się do picia kawy z mlekiem i cukrem, bądź syropem i bitą śmietaną co powoduje, że dostarczamy dodatkowych kalorii (kawa z sieciówki z wspomnianymi dodatkami może mieć nawet wartość energetyczną posiłku -400 kcal).

ewelina.dietetyk

Re: Co mógłbym jeść na śniadanie w diecie bezglutenowej?

Jeżeli gotowanie kaszy (np. gryczanej, jaglanej czy komosy) rano sprawia Ci trudność, to przygotuj jej więcej przyrządzając obiad lub skorzystaj np. z płatków gryczanych :) Przygotujesz w tej sposób pyszne dania, a zaoszczędzisz trochę czasu. Warto również samemu przygotować pieczywo aby graniczyć żywność przetworzoną, oczyszczoną z witamin, bogatą w substancje dodatkowe, cukier czy nasycone kwasy tłuszczowe.

ewelina.dietetyk

Re: Jak szybko schudnąć w wieku 14 lat

W przypadku młodych osób, które są jeszcze w fazie wzrostu i rozjowu najlepiej postawić na ruch ! Bądź aktywny, wyjdź na rower czy spacer. Podejmuj aktywność, która będzie sprawiała Ci przyjemność. Jeżeli chodzi o dietę, to często wystarczy jedynie odstawić słodycze, słone przekąski i napoje gazowane, a już masa ciała zacznie spadać! :)