aaa2015

Kobieta, 37 lat, Xxxx

Lista postów użytkownika
aaa2015

Odstawienie Cerazette a możliwość ciąży

Biorę od 8 m-cy cerazette,28dni.Brak objawów ubocznych oprócz skąpego okresu.Regularny okres był cały czas,ostatni 7-13.05.W czerwcu nic,w lipcu 23-31 (intensywny).A teraz znowu od 6.08 wygląda prawie jak normalny(skąpy,ciemniejszy).Mam twarde podbrzusze i uczucie pełności.Kilka razy wzięłam nieterminowo tab., opóźnie. od 2-13 h. Nie zabezpieczamy się dodatkowo,a stosunek jest nieprzerywany.Czy mam iść do lekarza?Jeżeli to ciąży czy odstawić leki i zrobić badanie krwi, czy test ciążowy wystarczy

aaa2015

Re: Krwawienie z pochwy u 13-latki

Witam,
podstawowe pytanie czy rozmawiałaś z kimś z dorosłych,
rodzice, opiekun prawny...
Jeśli nie chcesz albo się boisz to udaj się do lekarza pediatry,
on udzieli Ci podstawowej pomocy (informacji).

Na razie nie panikuj.
Pierwsze krwawienie może różnie wyglądać.
I nie czytaj za dużo, ie próbuj dopasować na siłę choroby do siebie.

Moja rada : porozmawiaj z mamą i idź do lekarza rodzinnego (swojego pediatry).

pozdrawiam

aaa2015

Re: Nieregularna miesiączka u nieletniej

Witam,
jesteś nieletnia, musisz iść z rodzicem lub opiekunem prawnym, nie musi być w gabinecie przy rozmowie, ale musi wyrazić zgodę na taką receptę.
Niestety młody wiek to do siebie ma że okres może być nieregularny, ale też wiele dorosłych kobiet też się z tym boryka.
Nie wiem czy tabletki w tym wieku były by wskazane. Ponieważ jesteś jeszcze bardzo młoda i pomimo różnych wariantów osobiście uważam , że z tym mogłabyś się wstrzymać. Chyba że w grę wchodzi niechciana ciąża. Jeżeli uprawiasz sex to jak najbardziej, aby uniknąć wpadki. Ale musisz pamiętać też o różnych konsekwencjach brania leków anty... na dalszą swoją przyszłość i planowanie rodziny.
Pamiętaj też że regularność zależy też od wielu innych rzeczy: sposób i systematyczność odżywiania, czas odpoczynku, sen, stres itp.

decyzja należy do Ciebie.

pozdrawiam

aaa2015

Re: Możliwość ciąży po kontakcie ze spermą

Witam,
nie ma możliwości zajścia w ciąże w taki sposób.
Liczy się stosunek płciowy.
Podejrzewam, że jesteś młodą osobą, jeśli nie jesteś pełnoletnia to pogadaj z mamą lub opiekunem prawnym i idź do ginekologa. Brak okresu może mieć różne podłoża.
W młodym wieku okres może być nieregularny i różne mieć nasilenie, jeśli nie współżyłaś to nie ma takiej możliwości.

Moja rada idź do lekarza, to nic strasznego.

pozdrawiam

aaa2015

Re: Czy pełne zabezpieczenie będzie po zakończeniu pierwszego blistra?

Witam,
mój ginekolog jak zapisywał mi tabletki to też zaczęłam pod koniec okresu. Powiedział mi że muszę uważać i dodatkowo się zabezpieczać najlepiej do końca drugiego op. . Oczywiście pod warunkiem terminowego brania tabletek.
Tyle mogę od siebie podpowiedzieć.
pozdrawiam

aaa2015

tabletki a dodatkowy okres

Witam,
biorę od ponad 8 miesięcy cerazette. Tabletki te bierze się nom stop, 28 dni i nowy listek itd... Nie miałam przy nich żadnych objawów ubocznych oprócz - pociesznej myśli, że okres był bardziej skąpy. Co bardzo mi się podobało.
Ostatnio jednak dzieje się coś dziwnego, nie wiem czy mam się tym martwić i iść do ginekologa czy po prostu tak się zdarza.
Regularny okres miałam cały czas, a ostatni regularny był między 7-13 maja, W czerwcu nic, w lipcu między 23-31 (dość intensywny). Czyli ponad dwa miesiące - nic. A teraz nagle mam znowu . Czyli po 5 dniach jest ponownie. Dostałam 6, dzisiaj jest 11 i jeszcze jest - wygląda prawie jak normalny (może bardziej skąpy , ciemniejszy). Tyle że mam twarde podbrzusze i uczucie wzdęcia, a na początku bolały mnie piersi.
Owszem zdarzyło się kilka razy że wzięłam tabletki nieterminowo, delikatne opóźnienia do 2 h, może parę razy do 10 h, ale z przyczyn niezależnych ode mnie.
Nie zabezpieczamy się dodatkowo, a stosunek jest nieprzerywany.
Proszę o pomoc - czy powinnam biec do lekarza, czy to czasami tak się zdarza.
Jeżeli to podejrzenie ciąży czy należy odstawić leki i zrobić badanie krwi, czy sam test ciążowy też będzie miał prawidłowy wynik przy kontynuacji brania tabletek.
pozdrawiam