Skocz do zawartości
Forum

Owulacja w ciąży


Gość jadwiga9u

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Uczyłam się ostatnio w szkole o cyklu owulacyjnym kobiety. Nie jestem więc zupełnie zielona, ale chyba nie wszystko zrozumiałam. Owulacja to moment kiedy jajeczko się wydostaje i zaczyna wędrować, a później zostaje wydalone na zewnątrz. A co dzieje się w czasie ciąży. Czy wtedy też jest owulacja? Bo przecież chyba nie ma okresu, przynajmniej tak podsłuchałam jak ciocia mówiła. To gdzie to jajeczko się podziewa? Zostaje w organizmie? A może wydostaje się podczas sikania? Tylko się nie śmiejcie. Głupio mi zapytać na lekcji, bo chyba zabiliby mnie śmiechem. Chciałabym wiedzieć co się dzieje z moim ciałem. Czy to coś złego?

Odnośnik do komentarza

Cześć. Dobrze, że pytasz. Owulacja w ciąży nie jest możliwa. Blokują ją hormony, estrogen, progesteron, gonadotropiny. Owe hormony są produkowane przez łożysko. Dlatego kiedy po urodzeniu dziecka, wydalisz łożysko, Twoja owulacja powróci do normy. Uaktywnią się wówczas hormony przysadkowe, które umożliwiają dojrzewanie pęcherzyka Graffa. Zregeneruje się złuszczona śluzówka macicy i powróci krwawienie.

Odnośnik do komentarza

W ciąży dominują dwa hormony: gonadotropina kosmówkowa i progesteron. Ich głównym zadaniem jest podtrzymanie ciąży i wspomaganie rozwoju płodu. Przy okazji hamują jednak owulację, a więc pęcherzyk Graafa nie może się w pełni rozwinąć. To dlatego cykl owulacyjny zatrzymuje się na czas ciąży.

Odnośnik do komentarza

Witaj,
W ciąży nie ma możliwości, aby doszło do owulacji! Ciocia miała racje, że okresu w ciąży się nie dostaje, choć czasami przez pierwsze miesiące może do krwawienia comiesięcznego dojść. Rzadko się takie coś zdarza. Wątpię, aby jajeczko wydostawało się z ciała kobiety podczas sikania. Jest ono na pewno bardzo małe, więc ciężko je zaobserwować. Twoje pytania nie są głupie. Ja też się zastanawiam często nad tymi sprawami. Pozdrawiam Cię!

Odnośnik do komentarza