Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Piotr

Afektywna Choroba Dwubiegunowa - cykl mieszany

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotr

Witam.
Zwracam się do Was w tym forum, ponieważ mam obawy o zdrowie psychiczne mojej przyjaciółki, a niegdyś dziewczyny.
Otóż, niedawno oznajmiła mi, że zażywa stabilizatory nastroju, ale nie wspomniała po co takowe zażywa - pozwoliłem sobie wygooglować, co to są za leki.
I właśnie nadchodzę z pytaniem dot. choroby podanej w tytule...
Czy oprócz wszelkich objawów owej choroby, chorująca osoba może przesadnie zmyślać różne niestworzone rzeczy, wymyślać ciężkie choroby (fizyczne), fantazjować z różnymi pomysłami, które przyjdą jej do głowy oraz nawiązywać znajomości ze znacznie młodszymi osobami?
Czy jest to może kwestia odrębna i ma się nijak do ChAD?
Liczę na poważne odpowiedzi..
Dodam, że przyjaciółka ma 25lat, a objawy ChAD (cykl mieszany) po części się zgadzają z jej zachowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ka-wa

Pomiając fakt, że nie ma zdrowej przyjaźni damsko-męskej, a już przyjaźń z byłą dziewczyną jest chora...Z drugiej strony co to za przyjaciółka, skoro nie powie Ci na co choruję. 

Nie stawiaj sam diagnoz, objawy nie muszą być książkowe, może mieć więcej  zaburzeń niż jedno, ale to tylko psychiatra może ocenić, a nie ktokolwiek na forum. 

Nie jesteś w stanie jej pomóc, choroby psychiczne nie są wyleczalne, nie licz, że ona z tego wyjdzie. 

Niepotrzebnie angażujesz się w tą znajomość, nie wiem na co liczysz, bo chyba nie masz zamiaru poświęcić swojego życia jako jej opiekun. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Piotr ,

stabilizatory nastroju są stosowane nie tylko w chorobie afektywnej dwubiegunowej.To zbyt szeroki temat by go tu rozwijać.Po drugie ChAD ma charakterystyczny przebieg. Depresja w tej chorobie jest tak ciężka, że nie można jej pomylić ze zwykłym obniżeniem nastroju.Depresja to 80% tej choroby.Reszta to mania lub hipomania.Pewien chory, znany mi, kupił wóz strażacki w manii kupowania.Oczywiscie jak nie brał leków.

To są typowe objawy Chad.Oczywiście różnią się u chorych szybkością zmian faz i innymi symptomami.

Osobiście brałem stabilizator nastroju na przewlekły ból barku.

Nie mnóż bytów ponad potrzebę.Ma brać niech bierze a reszta to tajemnica lekarska.

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...