Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Gość Nanetka

Co zmienić w diecie?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nanetka

Witam. Mam 15 lat, 1,65 m wzrostu i ważę 46 kg. Chciałabym zapytać, co powinnam zmienić w mojej diecie, jakie produkty z niej wyeliminować, a jakie dodać żeby była zdrowsza. Zazwyczaj na śniadanie przed szkołą jem płatki kukurydziane, owsiane, ryżowe lub ryż na mleku i wypijam szklankę herbaty. W szkole na drugie śniadanie jem kanapkę z chleba pszennego z szynką, serem żółtym lub białym serem i dżemem, owoce i piję wyciskany sok z pomarańczy. W szkole jem obiad (bez zupy). Po powrocie ze szkoły jem np. makaron, ryż, kluski albo naleśniki. Na obiadokolację jem ziemniaki, mięso/rybę i warzywa (brokuły, kalafior, mizerię, sałatę, marchewkę, buraki). Potem, jeśli jestem głodna jem np. owoce, twarożek. W ciągu dnia jem też owoce, orzechy, słodycze (czekoladę). Napoje typu cola, czy fast-foody jem rzadko, najwyżej raz w miesiącu. Jeżeli chodzi o aktywność fizyczną to mam WF 4 razy w tygodniu, raz w tygodniu chodzę na basen i na taniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Oczy Twoje

Szczerze to ja bym nic nie zmieniła. Wagę masz dobrą choć mogła by być ciutkę wyższa, chodzisz na wf, taniec i basen. Jesz też nie najgorzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku do określenia odpowiedniej wagi można wykorzystać wskaźnik BMI (body mass index), który wskazuje, że Twoja masa ciała jest zbyt niska. Wskaźnik wykazuje wartość 16,9 co oznacza wychudzenie (norma to 18.5 - 24.99 ). Nanetka jesteś osobą młodą, dorastającą na co również należy brać poprawkę, dlatego Twoje zapotrzebowanie kaloryczne powinno być wyższe. Co do samego żywienia:
bardzo fajnie, że jadasz śniadania :)! Wiele osób o tym zapomina. Sugerowałbym jednak zamienić płatki kukurydziane np na ryżowe czy otręby . Płatki kukurydziane są produktem przetworzonym, zawierającym akrylamid, który jest zwyczajnie szkodliwy dla naszego zdrowia. (oczywiście nie popadajmy w paranoję, od miseczki płatków nie umrzemy :) ). Do miseczki możesz dorzucić sobie dodatkowo owoce, które lubisz. Podniosą one kaloryczność posiłku i zarazem dostarczą dodatkowo witamin.
Pieczywo pszenne polecałbym zamienić na razowe, pełnoziarniste, których wartość odżywcza jest znacznie wyższa. Soki- brawo :), choć z wyciskanymi jest więcej zachodu to zapewniam, że trud ten się opłaci bo są zwyczajnie zdrowsze, zachowują pełną gamę witamin i w dodatku nie są dosładzane. Makaron możesz zamienić na ciemny (durum). Jakie orzechy jadasz? polecam laskowe, włoskie czy np. pistacje. Zawierają szereg nienasyconych(zdrowych) kwasów tłuszczowych, które między innymi wspomagają przyswajanie przez nasz organizm niektórych witamin (A,D,E,K). Co do czekolady, zapewne jest to czekolada mleczna. Zawiera ona sporo cukru, którego lepiej byłoby unikać (oczywiście tu również liczy się zdrowy rozsądek i umiar ). Z Twojego wpisu wynika, że jesz 4-5 posiłków dziennie co można uznać za książkowe.
Jak już mówiłem jesteś osobą młodą, do tego czynnie uprawiającą sport, dlatego podaż kaloryczna Twojej diety powinna być nieco wyższa. Jesteś osobą uczącą się więc pamiętaj o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej podaży węglowodanów złożonych (głównie warzywa, ciemne makarony, ryże, kasze, ciemne pieczywo) bo to one stanowią paliwo dla Twojego mózgu. Dzięki nim będziesz mogła zachować odpowiednią koncentrację i pamięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...