Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

Udar mózgu

Znaleziono 3 wyniki

  1. Witam, moje ostatnie wyniki badań bardzo mnie zaniepokoiły. Oto one: cholesterol 301 mg/dl. Cholesterol HDL (KO1) 71.5 mg/dl. Cholesterol LDL (KO3) 205.9 mg/dl Trójglicerydy (O49) 118.0 mg/dl Dodam, że mam 33 lata. Waga w normie Mój tata zmarł w wyniku udar.mozgu i wysoki cholesterol Proszę o poradę.
  2. Moja mama, 68-letnia trafiła pod koniec kwietnia tego roku na oddział neurologii z powodu bradzo silnego bólu głowy. Wykonan o TK głowy i rezonans i stwierdzono udar kwrotoczny mózgu, obustronne krwiaki podtwardówkowe (różnej wielkości, niektóre stare, inne świeże.) Nie wykonano trepanacji czaszki. W badaniach laboratoryjnych ALT-12, AST-17, bilirubina 1,1 CRP 0,07, OB-2, PLT 129 tys. D-dimery 23,57 mg/l, (D-dimery miały potem tendencję spadkową 10, 23 mg/l)fibrynogen 80mg/dl. Miała przetoczenie 5 j FFP. Nie było mechanicznego urazu głowy, więc rozszerzono diagnostykę: kolonoskopię, gastroskopię, TK jamy brzusznej, TK klatki piersiowej, badanie ginekologicznie, badanie kardiologiczne. Nie stwierdzono żadnych poważniejszych chorób, wykluczono npl. Mama wyszła ze szpitala w stanie dobrym po 4 tygodniach,Po trzech miesiącach zrobiono rezonans głowy: stwierdzono regresje wielkości krwiaków przymózgowych, pozostały jakieś resztki, neurochirurg zakończył leczenie. Hematolog wykluczył choroby hematologiczne, ale w badaniach krwi cały czas podwyższone są D-dimery 34,14 ug/ml, a fibrynogen za niski 1,26, pozostałe wynik w normie PLT 170 tys, czas protrombinowy 12,4 sec, wskaźnik protrombinowy 90.3% INR 1,1, APTT 30,2 sec, APTT-Ratio 0,9, Antytrombina III 99%. Moje pytanie: Jaka przyczyna tak wysokich D-dimerów, jakie badanie może jeszcze zrobić mama, by znaleźć przyczynę wysokich D-dimerów. Czy żylaki (boli ją noga i jest opuchnięta) może być przyczyną wysokich D-Dimerów. Proszę o poradę.
  3. Dzień dobry. Stosowałam antykoncepcję w formie spirali Mirena. 18 kwietnia dostałam miesiaczkę. Pierwszy tydzień było lekkie krwawienie. Od drugiego tygodnia krwawienie się nasiliło, od normalnego do silnego w ciągu następnych tygodni. Ostatecznie od ostatniego maja przeszło w bardzo silne krwotoki wraz ze skrzepami różnej wielkości. Od 1 do 3 czerwca przez około 7 godzin dziennie "rodziłam co kilka minut kolejne skrzepy, mialam odczucie jak przy wczesnym etapie porodu, bóle w podbrzuszu i w krzyżu w części lędźwiowej. 1 czerwca pojechalam na pogotowie, krwawienie w tym czasie akurat osłabło i nie było skrzepów. Badanie wewnętrzne nie dało odpowiedzi skąd pochodzi krwawienie. Spirala podobno była na swoim miejscu. Nie zrobiono mi USG, odesłano do domu. 2 czerwca prywatnie zrobiłam USG, spirali nie było, za to akurat były bardzo silne krwotoki i skrzepy (tampon super i podpaska starczaly na kilka minut. Lekarz zalecił jak najszybsze, ponowne założenie spirali, żeby zmniejszyć krwawienie. Lekarz zauważył, że mam za grube endometrium, 13 mm (cm? Nie pamiętam). Następnego dnia trafiłam po raz kolejny na pogotowie. W marcu 2018 roku miałam udar niedokrwienny mózgu (zakrzepica zatok żylnych mózgu), biorę Apixboban. 3 czerwca pojawiły się objawy udarowe (nogi mi się trzęsly, podwójne widzenie, nogi mi się uginały, potrzebowałam pomocy żeby dotrzeć do toalety, uczucie drętwienia w okolicach żuchwy i policzków. Kiedy po godzinie krwawienie po 7 godzinach znowu się wyciszyło, objawy udarowe niemal zniknęły. Udaru nie było. Nie do końca wiadomo skąd te krwotoki. Odstawiono mi na 3 dni Apixoban. Krwawienie i skrzepy znacznie ustąpily. 6 czerwca dostałam zastrzyk Decapeptyl 11 25 mg na 3 miesiące wprowadzający mnie w stan menopauzy, żeby organizm do siebie doszedł (miałam przetoczoną krew 500 jednostek i żelazo 250 jednostek). Przywrócono mi Apixoban, nie założono spirali. We wrześniu dostanę jeszcze jeden zastrzyk Decapeptyl na 3 kolejne miesiące. Moje pytanie brzmi, czy będąc w stanie menopauzy przez ten zastrzyk, jest możliwość zejścia w ciążę, jeżeli nie będę stosować antykoncepcję? Z poważaniem Dorota
×
×
  • Dodaj nową pozycję...