Skocz do zawartości
Forum
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

t.g.chudzinski

Użytkownik
  • Zawartość

    0
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Reputacja

0 Neutralna

Personal Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miasto
    Olsztyn
  1. Cześć, Przede wszystkim zachować spokój i jeść regularnie. W Twoim wieku niewskazane są jakiekolwiek głodówki. Twój organizm jest młody, wciąż się rozwija, a do tego potrzebuje energii. Szkopuł może leżeć albo w niewłaściwym doborze określonych produktów, zbyt niskiej podaży żywności (jedząc za mało organizm też jest w stanie się "zablokować") czy nawet współistniejącej choroby. Jeżeli na nic nie chorujesz to powinnaś skupić się na zdrowej i zbilansowanej diecie. Porozmawiaj o tym z rodzicami i rozważcie konsultację u dietetyka. Z doświadczenia wiem, że tego typu posty niestety nie będą w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie w sposób jednoznaczny. Tu potrzeba znacznie więcej informacji, szerokiego wywiadu żywieniowo-medycznego by ustalić gdzie leży problem :).
  2. Twoja masa ciała jest jak najbardziej prawidłowa. "Zgubienie centymetrów" będzie jednoznaczne z utratą masy ciała- tu nie ma cudów :). Po pierwsze musiałabyś nam przybliżyć to jak wygląda Twój przykładowy dzień, jadłospis oraz kolejno jaki jest to rodzaj stosowanego przez Ciebie treningu, czy na coś chorujesz. Kwestia braku sił może być różna od nieodpowiednio zbilansowanej diety, przez niedostateczną ilość snu na niewystarczającej regeneracji kończąc. Napisz mi proszę w prywatnej wiadomości to co wypisałem powyżej. Wtedy będziemy wiedzieli na czym stoimy i będzie można coś na to zaradzić :). Pozdrawiam.
  3. Przyłączam się do gratulacji :). Redakcję pozdrawiam i dziękuję za wytypowanie. Książka z pewnością przyda się do poszerzenia wiedzy :)
  4. Przedrostek "super" zawsze kojarzy się z czymś dobrym/pozytywnym/wywierającym pozytywny wpływ. W przypadku żywności jest oczywiście podobnie ! Nie od dziś wiemy, że to jak wyglądamy poniekąd jest odzwierciedleniem tego co jemy. Poszczególne produkty spożywcze zawierają szereg niezbędnych składników odżywczych, które są potrzebne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Niektóre z nich mają ich mniej - inne więcej. Produkty określane mianem superżywności zawierają szeroką gamę tych składników, która przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania bądź poprawy stanu naszego organizmu ! Już w odległych czasach zauważył to sam Hipokrates, który twierdził, że żywność jest lekarstwem. Co w takim razie może być określane mianem superżywności? Odpowiedź może stanowić temat rzekę jednak spośród moich ulubionych mogę polecić: a)tłuste ryby ! - np makrela, łosoś, które dostarczają długołańcuchowych kwasów tłuszczowych omega-3 obniżających poziom "złego" cholesterolu, wspomagają walkę z chorobą niedokrwienną serca (ChNS) a także wykazują działanie antyarytmiczne. Są niezwykle zdrowe a przy tym ich przygotowanie jest banalnie proste. Szczególnie polecam te pieczone w folii ! b)buraki ! - zawierają antocyjany i resweratrol (stosowane w profilaktyce nowotworów, ponadto antocyjany stanowią naturalny barwnik używany w przetwórstwie). Ponadto sok z buraków przyczynia się do wzrostu tlenku azotu! Gaz ten rozszerza naczynia krwionośne, co poprawia przepływ krwi i obniża ciśnienie krwi. Idealnie nadają się na surówki bądź soki. c)dość popularne już jagody goji ! - stanowią mocny przeciwutleniacz(niszczą wolne rodniki, wykazują działanie antynowotworowe),bogactwo witamin i składników mineralnych: wit.C, wit B1, B2, B6, E, żelazo, wapń, cynk, selen, są przy tym niskokaloryczne. Idealnie sprawdzają się w formie przekąski czy dodatku do deserów.
  5. Cześć! :) Jesteś osobą młodą, wciąż rozwijającą się. Biorąc pod uwagę Twoją masę ciała i wysokość możemy mówić nawet o niedowadze zatem nie powinnaś myśleć o odchudzaniu. Po tym co tu nam napisałaś można śmiało wnioskować, że jesteś osobą aktywną co również ma wpływ na Twoją obecną sylwetkę. Proponowałbym zająć się w pierwszej kolejności zmianą nawyków żywieniowych. Jeżeli dobrze rozumiem obiad jest Twoim jedynym posiłkiem w okresie zajęć. Należałoby to zmienić :). Szkoła jest do tego bardzo dobrym miejscem ze względu na regularny czas trwania zajęć i przerwy między nimi. Śmiało możesz przygotowywać sobie w domu przynajmniej 2 -3 posiłki, które będziesz mogła zabrać ze sobą do szkoły i spożyć w trakcie przerw. Jedzenie po godzinie 18 jest mitem :). Należy jedynie pamiętać by ostatni posiłek spożywać nie później niż godzinę- półtorej przed snem (np. jeżeli kładziesz się o 22 to ostatni posiłek powinien być spożyty nie później niż o 20:30-21:00 ) Pozdrawiam!
  6. Więc tak : Jednym z moich ulubionych deserów, który jest za razem zdrowy są owsiane placuszki z owocami! Podam na nie nawet przepis : Do blendera odmierzam ok 100g płatków owsianych i blenduję na mąkę. Przesypuję wszystko do miski, wbijam 3 jaja, dodaję łyżkę cynamonu, łyżkę proszku do pieczenia bądź sody oczyszczonej, cukier waniliowy/ksylitol (dla tych którzy chcą mieć placuszki mniej kaloryczne mogą ten etap pominąć ) oraz garść orzechów włoskich. Wszystkie składniki miksuję do uzyskania jednolitej masy. Dodaję 1/4 szklanki mleka(bądź więcej w zależności od konsystencji) i ponownie wszystko miksuję. Wybrane owoce (tu wedle uznania choć doskonale sprawdzą się banany, jabłka czy borówki amerykańskie) kroję na drobne kawałeczki i dodaję do masy. Wszystko smażę na suchej, rozgrzanej patelni po 2 minutki na stronę. Jeżeli nie macie takiej patelni to można skropić ją olejem rzepakowym czy kokosowym by placuszki nie przywierały. Deser ten nie tylko syci ale i jest zdrowy !! Płatki owsiane- źródło błonnika (głównie rozpuszczalnego beta-glukanu), który usprawnia pracę naszego przewodu pokarmowego;owoce- źródło witamin i łatwo przyswajalnych węglowodanów, które dadzą nam porządny zastrzyk energii (spożywane np na śniadanie); orzechy- źródło NNKT (niezbędnie nienasyconych kwasów tłuszczowych) które to wpływają korzystnie na układ sercowo-naczyniowy, obniżają frakcję LDL cholesterolu tzw. "złego cholesterolu", ponadto tłuszcze są nośnikami witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Jaja- źródło białka oraz pełnego wachlarzu aminokwasów ( białko jaja uważane jest bowiem jako wzorzec białka). Jak widać można jeść nie tylko smacznie, ale i zdrowo!
  7. Zgadzam się z przedmówczyniami i cieszę się, że zapytałaś zanim podjęłaś decyzję. Ludzie nie zdają sobie sprawę, że nieodpowiednim żywieniem też możemy zrobić innej osobie krzywdę (zwłaszcza takiej, która już choruje na określoną przewlekłą chorobę). W dwa tygodnie czy nawet miesiąc nie jest możliwe przekazanie odpowiedniej wiedzy by móc raczyć swoje usługi i pomoc innym w tym zawodzie. Sam jestem studentem dietetyki naszego warmińskiego wydziału medycznego i wiem, że nie wystarczy samo zainteresowanie tematem żywienia. Tu do odpowiednio zbilansowanej i skomponowanej diety dochodzi jeszcze znajomość fizjologii naszego organizmu i to w jaki sposób odpowiednie składniki odżywcze mogą oddziaływać na nasz organizm. Zachęcam udać się na studia jeżeli naprawdę Cię to interesuje i chciałabyś zostać specjalistą w przyszłości. Żaden kurs niestety, albo raczej stety Ci tego nie zapewni. Pozdrawiam.
  8. sylkaaa3 samo zwiększenie podaży tłuszczy tu nie pomoże jeżeli zależy mu na zwiększeniu masy mięśniowej. Tu potrzebna jest odpowiednio zbilansowana dieta i ułożony plan treningowy.
  9. W Twoim przypadku do określenia odpowiedniej wagi można wykorzystać wskaźnik BMI (body mass index), który wskazuje, że Twoja masa ciała jest zbyt niska. Wskaźnik wykazuje wartość 16,9 co oznacza wychudzenie (norma to 18.5 - 24.99 ). Nanetka jesteś osobą młodą, dorastającą na co również należy brać poprawkę, dlatego Twoje zapotrzebowanie kaloryczne powinno być wyższe. Co do samego żywienia: bardzo fajnie, że jadasz śniadania :)! Wiele osób o tym zapomina. Sugerowałbym jednak zamienić płatki kukurydziane np na ryżowe czy otręby . Płatki kukurydziane są produktem przetworzonym, zawierającym akrylamid, który jest zwyczajnie szkodliwy dla naszego zdrowia. (oczywiście nie popadajmy w paranoję, od miseczki płatków nie umrzemy :) ). Do miseczki możesz dorzucić sobie dodatkowo owoce, które lubisz. Podniosą one kaloryczność posiłku i zarazem dostarczą dodatkowo witamin. Pieczywo pszenne polecałbym zamienić na razowe, pełnoziarniste, których wartość odżywcza jest znacznie wyższa. Soki- brawo :), choć z wyciskanymi jest więcej zachodu to zapewniam, że trud ten się opłaci bo są zwyczajnie zdrowsze, zachowują pełną gamę witamin i w dodatku nie są dosładzane. Makaron możesz zamienić na ciemny (durum). Jakie orzechy jadasz? polecam laskowe, włoskie czy np. pistacje. Zawierają szereg nienasyconych(zdrowych) kwasów tłuszczowych, które między innymi wspomagają przyswajanie przez nasz organizm niektórych witamin (A,D,E,K). Co do czekolady, zapewne jest to czekolada mleczna. Zawiera ona sporo cukru, którego lepiej byłoby unikać (oczywiście tu również liczy się zdrowy rozsądek i umiar ). Z Twojego wpisu wynika, że jesz 4-5 posiłków dziennie co można uznać za książkowe. Jak już mówiłem jesteś osobą młodą, do tego czynnie uprawiającą sport, dlatego podaż kaloryczna Twojej diety powinna być nieco wyższa. Jesteś osobą uczącą się więc pamiętaj o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej podaży węglowodanów złożonych (głównie warzywa, ciemne makarony, ryże, kasze, ciemne pieczywo) bo to one stanowią paliwo dla Twojego mózgu. Dzięki nim będziesz mogła zachować odpowiednią koncentrację i pamięć.
  10. Lady in Red na mnie dobrze działa cola, lepiej niż kawa To za sprawą gwałtownego skoku cukru :). Radziłbym ograniczyć jej spożywanie ze względów właśnie zdrowotnych :) choinkaa Ciśnienie najbardziej podnosi woda mineralna, bardziej niż kawa:) . Bardziej może nie bo zawarta w kawie kofeina dodatkowo stymuluje ten proces, jednak sama woda jak najbardziej :). Nasze żyły można porównać do kanałów- tam gdzie jest woda jest i pewne ciśnienie ;)
  11. Podobnie jak mój poprzednik mogę polecić z całą pewnością Yerbę. Możesz też spróbować zielonej kawy. Ziarna nie zostały poddane procesowi palenia przez co jest delikatniejsza w smaku. Jeżeli chodzi o jej wartości odżywcze, to cały wachlarz zostaje oczywiście zachowany :). Jeżeli herbata to zdecydowanie czarna. Zawiera więcej składników pobudzających nasz organizm niż zielona :).
  12. Za pozbycie się zbędnych kilogramów odpowiedzialna jest przede wszystkim dieta :). Powstało błędne przekonanie, że robienie samych brzuszków powoduje ubytek tkanki tłuszczowej w tym miejscu. Niestety nasz organizm jest tak skonstruowany, że nie istnieje coś takiego jak miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej. Tak to prawda, mięśnie brzucha zachowują się tak samo jak każdy inny mięsień naszego ciała. Poddany odpowiedniej stymulacji w zależności od podaży kalorii może rosnąć bądź po prostu się wzmacniać/ modelować. Proponowałbym zacząć od odpowiednio zbilansowanej diety. Co jadasz, jak często? Jaki jest Twój wiek i masa ciała, czy sporo się ruszasz? Ćwiczenia to rzecz drugorzędna- pozwolą wymodelować sylwetkę i spalić dodatkowe kalorie; )
  13. No wlasnie a jakie sa efekty tego picia takiej kawy? Czy to w ogole dziala? Jak dlugo trzeba by ja pić? Pamiętajcie, że nie wszystko co ma przedrostek "slim", "fit" czy "0%" rzeczywiście tak działa. Z kawą należy uważać bo wypłukuje magnez z organizmu. Poza tym ma stosunkowo niskie pH co oznacza, że jest po prostu kwaśna. Oczywiście 1 czy 2 kawy nie wyrządzą nam wielkich szkód ale wypadałoby mieć tego świadomość ;). Jak już pić kawę to polecam zwykłą, najlepiej parzoną w ekspresie ciśnieniowym.
  14. W żadnym wypadku nie próbuj się głodzić bo to tylko pogorszy efekt. Piszesz, że po spożyciu posiłku w krótkim odstępie czasu znów zaczęło Cię "ssać" w żołądku. Świadczy to o nieodpowiednio zbilansowanej diecie. Wbrew temu co niektórzy tutaj piszą, można zrzucić zbędny balast bez nadmiernej aktywności fizycznej. Zapewne słyszałeś stwierdzenie, że dieta to 70% sukcesu, 30% stanowi natomiast trening. Sporo jest w tym racji. Piotrze rozłóż swoje posiłki na 5-6 dziennie. Jedz mniej a częściej co pozwoli Ci zachować uczucie sytości i wybije z głowy podjadanie. Jeżeli będziesz czuł się głodny, albo miał jakąś zachciankę to sięgnij po coś zdrowego np. owoce , które zawierają niski indeks glikemiczny. Tabele indeksu glikemicznego są ogólnodostępne w internecie, na pewno wybierzesz z niej coś co lubisz. Drugim wariantem jest sięgnięcie po wodę, która nieco "zajmie" Twój brzuch do kolejnego posiłku. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną- basen, spacery, rowerek stacjonarny/zwykły, orbitrek jak najbardziej się sprawdzą by uszczuplić nieco dzienną pulę kalorii. Twoim głównym celem jest jednak dieta- powinna być odpowiednio zbilansowana i tu poleciłbym udać Ci się do dietetyka. Jeżeli chcesz możesz odezwać się do mnie w prywatnej wiadomości to dam Ci kilka wskazówek odnośnie prawidłowego odżywiania i zmiany niektórych nawyków żywieniowych :). Powodzenia.
  15. Bądź do instruktora personalnego ;). Można wiedzieć dlaczego tylko te partie mięśniowe chcesz trenować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...