Forum Żywienie i fitness

Białko w diecie na nabranie masy

~masa

~masa

Witam. Mam 19 lat 175 cm wzrostu i ważę tylko 57 kg, dlatego postanowiłem wziąć się za siebie. Zamówiłem sobie białko i teraz mam pytanie bo jak trzeba dostarczyć 2,5g białka na kg masy ciała to muszę dostarczyć 140 g białka i tutaj rodzi się pytanie ile gram białka powinienem dostarczać z posiłków, a ile mogę uzupełniać odżywką ?? Jestem studentem więc też za bardzo nie ma czasu na dużą ilość posiłków. Czy można dostarczać więcej białka z odżywek niż z posiłków ??

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Arabika

Arabika

najlepiej byłoby aby białko pochodziło głównie z żywności a nie z odżywki, ale jak nie możesz to nie powinno być jakoś zaszkodzić.

87742 arabika Kobieta, 34 lata, Suwałki
~Ekotka

~Ekotka

ja bym tam odstawiła odżywki bo jestem za naturalnymi składnikami. Białko w odzywce zawsze jest sztuczne wiec na penwo nie jest takie do końca obojętne organizmowi

dietetyk Bartosz Kulczyński

dietetyk Bartosz Kulczyński

Odpowiedź eksperta

Witaj,

przede wszystkim napisz proszę w jakim celu kupiłeś odżywkę i dlaczego chcesz dostarczyć organizmowi akurat 2,5 g białka na 1 kg masy ciała? Skąd te wyliczenia?

Białka powinieneś dostarczać przede wszystkim z dietą, natomiast białko pochodzące z odżywki powinno być jedynie uzupełnieniem braków.

--

Dietetyk w: Poradnia dietetyczna Dietactive
profil FB: Dietactive - informacje, ciekawostki żywieniowe

Kontakt: bartekkulczynski@dietactive.pl

91457 dietetyk-bartosz-kulczynski Mężczyzna, 31 lat, Poznań
~Allernos

~Allernos

Jakie konkretnie produkty białkowe byscie polecili dla ćwiczących?

~nstt

~nstt

Poczytaj sobie o tych odżywkach https://swiatsupli.pl/pl/65-bialko-roslinne-vegan Obecnie białko dostepne jest w bardzo wielu smakach, również w wersji wegetariańskiej i wegańskiej. W sklepie doradzą Ci jaka odżywka będzie najlepsza.
Jest to na pewno świetny sposób na uzupełnienie diety w białko, ale nie jest zamiennikiem diety. Podstawa to zrównoważona dieta a odżywka białkowa jest jedynie dodatkiem.

Odżywki białkowe dają efekty jedynie w przypadku regularnych ćwiczeń, jeśli ćwiczenia sa nieregularne to ich przyjmowanie nie ma sensu.

ewelina.dietetyk

ewelina.dietetyk

~Allernos
Jakie konkretnie produkty białkowe byscie polecili dla ćwiczących?

Na masie najlepiej sprawdzą się zwierzęce źródła białka: chude mięso, ryby, jaja, mleko i przetwory mleczne, ale również i te roślinne np. rośliny strączkowe w połączeniu z kaszami czy też orzechy i nasiona.

215020 ewelina-dietetyk Kobieta, 25 lat, Warszawa
Sukre22

Sukre22

Troche za mało informacji, tzn ile i jak ćwiczysz? Samo białko nie zrobi za ciebie roboty. Bez odpowiednich treningów i diety ciężko będzie nabrać masy

--

smedyczny - Meridia 15

106410 sukre22 Mężczyzna, 29 lat, Bydgoszc