Forum Żywienie i fitness

Dieta na przyrost masy mięśniowej

~slawek1402

~slawek1402

Witam. Mam 182 cm wzrostu waże 76 kilo jestem dość szczupły. Piszę bo przez ostatnie dwa lata w ogóle nie ćwiczyłem nie biegałem ani nic podobnego. Tego roku w lipcu miałem wypadek przy pile uszkodziło mi dłoń miałem przecięte ścięgna zginaczy palca środkowego i wskazującego od tego czasu ręka mi troche wychudła. Co mogę zrobić żeby przybyło troche masy mięśniowej? Jednocześnie chciałbym zadbać o całe swoje ciało i kondycje. Ile czasu dziennie poświęcić na bieganie ćwiczenia? Jakie mogą to być ćwiczenia? Proszę o odpowiedź.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~motomaniak666

~motomaniak666

Jak zdrowo i w miarę szybko nabrać masy co jest skuteczne?? I najważniejsze jakich rzeczy unikać jeśli chodzi ogólnie o jedzenie oraz ile razy dziennie lepiej jeść??

~Nie bo nie

~Nie bo nie

Dieta taka powinna być bogata w białko, dlatego też wprowadź produkty będące źródłem białka np mięso drobiu ( sporo białka, mało tłuszczu), nabiał, rośliny strączkowe, mleko i przetwory mleczne.

~Kolega01

~Kolega01

Witam. Moja sytuacja wygląda niestety źle a nawet bardzo źle. Mam 20 lat wzorst 174 i ważę 58kg. Sama skóra i kości. Próbowałem na własną rękę przytyć i nie daje rady ciągle ta sama waga. Mam bardzo szybką przemianę materii. Czy to możliwe żebym był chory? Czy wystarczy odpowiednia dieta i trening??
Pozdrawiam

Koler

Koler

Pilnie potrzebuje jadłospisu i ćwiczeń dla mnie by zwiększyć masę mięśniową. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje.

93280 koler Mężczyzna, 19 lat, warszawa
~ron9ldo7

~ron9ldo7

Co muszę jeść, aby bardziej przybrać na masie mam 19 lat 190 cm i 90 kg

Kamila Okulska

Kamila Okulska

Odpowiedź eksperta

Witam,
Dieta na przybór masy powinna mieć odpowiednią kaloryczność. Przyjmuje się, że należy przyjmować o 25% więcej kalorii niż dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Należy jednak pamiętać, że każdy z nas jest inny, więc nie dla każdego taka nadwyżka będzie odpowiednia. warto dopasować ją do swojej aktywności i uwarunkowań genetycznych.
W diecie na przybór masy bardzo ważny jest odpowiedni skład posiłków jakościowy i ilościowy. Dlatego też należy zwrócić uwagę na:
1. Węglowodany- unikamy węglowodanów prostych na rzecz złożonych. Najlepszym źródłem takich węglowodanów są kasza, pieczywo pełnoziarniste. Powinno się je spożywać przed treningiem. A węglowodany proste po treningu.
2. Tłuszcze - starajmy się spożywać nienasycone kwasy tłuszczowe. Ich źródłem mogą być orzechy, migdały, oliwa z oliwek, ryby morskie i owoce morza
3. Białko - to z niego powstają mięśnie, więc bardzo ważna jest jego ilość. Powinno się go przyjmować od 150 - 200g białka na dobę. Źródłem białka w diecie mogą być: mięso drobiowe, ryby, nabiał, jajka, białko serwatkowe, czy odżywki białkowe. Białko powinno być pożywane na wieczór.
4. Witaminy i minerały - dla sportowców i osób chcących nabrać masy ważnymi witaminami są: A,E i C oraz witaminy z grupy B
Ważnym punktem diety jest woda. Powinniśmy jej pić ok. 2,5 litrów dziennie. Woda usuwa toksyny, ciała ketonowe i produkty metabolizmu białek.
Przykładowy jadłospis dostępny jest w artykule: dieta na masę.

25 kamila-okulska Kobieta, 32 lata, Lublin
Przemotimus

Przemotimus

Witam!
Chciałbym przytyć około 10-15 kg. Nie mam pomysłu, jak do tego mam dojść. Mam 185 cm wzrostu, ważę 64 kg. Mam bardzo dobrą, a zarazem szybką przemianę materii. Chciałbym dostosować odpowiednią dietę oraz uprawiać sport, ale nie wiem jaki? Kolega polecał mi uzupełniać dietę suplementem białka (np. gainery).
Dodam, że przy wizycie u lekarza rodzinnego nic nie zlecił.
Proszę o pomoc.

94752 przemotimus Mężczyzna, 22 lata, Bytów
doradca

doradca

W diecie nie może też zabraknąć węglowodanów, które są paliwem dla mięśni, dodaj je więc do posiłków, by zwiększyć poziom energii.

--

Być fit to tak jak wygrać z życiem a raczej otaczającym nas niezdrowym jedzeniem!

147458 doradca Kobieta, 36 lat, konna