Skocz do zawartości
Forum

Dieta aby przybrać na masie (oraz znacznie przytyć)


Gość Makey

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.
Jestem studentem, mam 19 lat. Od zawsze byłem ekstremalnie szczupły i nadszedł moment na zmianę.

19 lat (rocznikowo 20)
173 cm wzrostu
59 kilo
Bardzo szczupła sylwetka (nogi w okolicach piszczela grubości przeciętnej ręki mojego rówieśnika, ręce grubości 10 latka)

Kiedy byłem młodszy bardzo dużo ćwiczyłem, lecz od kilku lat mój tryb życia jest BARDZO siedzący. W zasadzie od poczatku liceum spontanicznie ćwiczyłem na WF, poza szkołą raczej też sport omijałem.

Mam w planach basen, siłownie...Lecz priorytetem jest przybranie na masie.

Co polecacie jeść? Jakie ćwiczenia wykonywać? Jaki styl pływania zalecacie?

Moje aktualne menu (tradycyjne. Nie patrzę na to co i ile jem. To na co mam ochotę, to też szykuje i jem):
Znak "|" oznacza "lub"
-śniadanie (około godziny 9:00) - płatki z mlekiem (miska) | dwie/trzy kromki chleba (chleb jest pieczony własnoręcznie przez moją mamę. Jest znacznie bardziej syty od tych ze sklepu) z serem / serkami / dżemami itd

- obiad (pomiędzy godziną 13:30 a 15:00 w zależności od wykładów) - woreczek ryżu oraz pierś z kurczaka w sosie pomidorowym (odrobinę na słodko z kukurydzą, pieczarkami czy papryką) | woreczek ryżu i dwa jajka (sadzone bądź gotowane na miękko) | spaghetti (ilościowo nie potrafię określić) oraz mielone z indyka (około 250g) w sosie pomidorowym

- kolacja (około godziny 19:00) - chleb z kiełbasą/serem/czymkolwiek innym | fasolka po bretońsku (biedronka poleca) | sushi (również biedronka. Mam pod domem)

Mógłbym prosić o pomoc w ułożeniu odpowiedniej diety? Jak z ćwiczeniami? Warto od początku uczęszczać na siłownie czy jednak lepiej początkowo robić choćby pompki i brzuszki w domu, ew biegać, następnie zaś po jakimś czasie zdecydować się na coś bardziej profesjonalnego?