Skocz do zawartości
Forum

Przyczyna chronicznej niedowagi


Gość dc100

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam 20 lat 182 cm wzrostu i 55 kg, niedowagę mam już od najmłodszych lat, od ok 3 lat gdy już wzrost się w miarę ustabilizował to waga ciała trzyma się właśnie ok 55 kg, jem dość dużo, czasami nawet więcej niż moi rówieśnicy którzy mają normalną masę ciała, posiłki zjadam dość regularnie o podobnych godzinach i staram się żeby to były w miarę urozmaicone posiłki, apetyt do jedzenia mam dobry, starałem się już przybrać na wadze chodząc np na siłownie i jedząc jeszcze więcej ale nic to nie dało, wypróżniam się średnio raz dziennie (możne to trochę za często??), jestem studentem na studiach dziennych ale myślę ze stres z tym związany nie ma wpływu na moja niedowagę ponieważ tak jak wspominałem mam już z tym problem od wielu lat, w rodzinie tata jest też dośc chudy i od jego strony raczej osoby są dość szczupłe, nie ma tam problemów z nadwaga (ale nie jest to aż tak widoczne jak u mnie), zaś od strony mamy (ona tez nie mam problemu z nadwaga) jest parę osób trochę grubszych, sporo cech budowy ciala odziedziczyłem po ojcu ale nie wiem czy to jest jedyne i czy akurat słuszne wytłumaczenie mojej niedowagi która jednak jest dość duża, często tez mam wzdęcia i stolec czasem nie jest jednolity, biegunki ani zgagi nie mam proszę o jakąś pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny tej niedowagi oraz na kierunkowaniu mnie jakie badania powinienem zrobić albo w którym kierunku szukać

Odnośnik do komentarza
Gość DoctorQuinn

Witam!
Wśród przyczyn niedowagi znajdują się między innymi:
- AIDS,
- gruźlica,
- choroby metaboliczne,
- choroby nowotworowe,
- choroby pasożytnicze,
- zaburzenia endokrynologiczne,
- anoreksja oraz bulimia,
- zaburzenia wchłaniania pokarmów.